رویکرد جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، گذار از تمرکزگرایی و اجرای سازمان یکپارچه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد جدید مدیریتی در این دانشگاه، گذار از تمرکزگرایی و اجرای سازمان یکپارچه است به طوریکه اطلاعات شفاف بوده و وحدت فرماندهی سازمان وجود دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی عصر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و با حضور علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها، مسعود طاهری سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، سعید آزادیان دستیار ویژه رئیس دانشگاه و سایر اعضا در واحد مشهد برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت: ایام دفاع مقدس بخشی از زندگی ما و بخشی از تاریخ برای فرزندان ما محسوب می‌شود و یکی از مشکلات بین نسلی این است که آنگونه که ما جنگ را دیده و درک کرده ایم، جوانان نسل بعد درک و تصور درستی از جنگ تحمیلی ندارند و کسی که جنگ را درک کرده با کسی که برای او جنگ نقل شده، متفاوت است، بنابراین باید روایت های تاریخی دفاع مقدس دقیق و متقن باشند.

وی ادامه داد: در تاریخ ایران و پس از چند صد سال که مرتباً جنگ اتفاق می‌افتاد و در هر جنگ قطعه‌ای از کشور کم می‌شد، در دوران هشت سال دفاع مقدس نه تنها وجبی از خاک ایران کم نشد، بلکه کشورهایی که در منطقه رجز می‌خواندند و داعیه مالکیت جزایر سه گانه را سر می‌دادند، امروز در منطقه بدون پشتوانه رها شده‌ و این دستاورد ثمره ملتی است که مقاومت می‌کند و خداوند خیر کثیر به آن می‌بخشد، بنابراین باید پاسدار خون شهدا باشیم و از خدا بخواهیم که در روز قیامت پاسخگوی خون آنها باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد اظهار داشت: از امام رضا(ع) سپاسگزاریم که این لیاقت را داد که سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را از مشهد مقدس آغاز کنیم تا ان‌شاءالله سال پر فروغی پیشرو داشته باشیم. افتخار ما ایرانیان است که در مهندسی الهی، امام رضا(ع) غربت سه ساله را تحمل کردند تا در این سرزمین تمدن اسلامی را شکل دهند، بنابراین در کنار این امام بزرگ سخن گفتن از علم و انجام کار علمی مشکل است و باید نهایت تلاش خود را برای موفقیت در این عرصه بکار بگیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به بررسی بودجه استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی براساس سال مالی جدید، خاطرنشان کرد: اداره دانشگاه در شرایط کنونی به همت جدی مدیران در کسب درآمدهای شهریه‌ای و غیرشهریه‌ای بستگی دارد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی سالها غفلت اتفاق افتاده، گفت: به طور جدی به دنبال اصلاح غفلت‌های گذشته هستیم، به عنوان نمونه اشکالاتی که به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گرفته می‌شد، رفع کردیم و امسال توانستیم اعلام نتایج آزمون‌ها را زودتر اعلام کنیم تا دانشجویان بتوانند در انتخاب دانشگاه زمان کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، گذار از تمرکزگرایی و اجرای سازمان یکپارچه است، افزود: مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته به این شکل بود که یک رئیس و یک نظام متمرکز وجود داشت، اما در دوره جدید ما سازمان یکپارچه را دنبال می‌کنیم که در این سازمان اطلاعات شفاف بوده و وحدت فرماندهی سازمان وجود دارد و رؤسای استان‌ها، شوراهای مختلف دارای وظایف و اختیارات هستند.

دکتر طهرانچی با قدردانی از زحمات دکتر سروری مجد در دوران تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، گفت: تجربه موفق دکتر سروری مجد در استان خراسان رضوی باعث شد از ایشان برای حضور در مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دعوت کنیم. دکتر طاهری هم که سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی را برعهده گرفتند، از پیشکسوتان دانشگاه است.

در ادامه این نشست، سروری مجد هم گفت: آنچه از دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد انتظار می‌رود، به دلیل همجوار بودن با حرم ملکوتی امام رضا(ع) خاص و ویژه است و همه ما باید از تمام توان خود و ظرفیت‌های استان برای انجام وظایف و کسب موفقیت‌ها استفاده کنیم.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست ادامه داد: با تلاش همکاران این دانشگاه بودجه قابل قبولی تقدیم هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی شد که به گفته دکتر طهرانچی دقیق‌ترین و علمی‌ترین بودجه بود که این موضوع باعث افتخار ماست. اکنون با آغاز سال تحصیلی زمان اجرای بودجه جدید است و امیدواریم بتوانیم از آنچه در بودجه سالانه پیش بینی کردیم، بهتر عمل کمک کنیم.

در ادامه این جلسه پیشنهادات رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برای تحقق برنامه‌ها و اهداف بودجه 99-98 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی حدیثی از امام رضا(ع) درباره تفاوت افراد عابد و عاقل بیان کرد و برانجام خالصانه، جهادی و انقلابی کارها و بر توجه به تعلیم و تزکیه در محیط دانشگاهی تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گام اول، 23 واحد دانشگاهی برای جذب دانشجویان غیرایرانی مأموریت گرفتند و همچنین براساس سیاست قطعی این دانشگاه که حمایت از دانشجویان و راه اندازی خوابگاه‌های متأهلی است، مقرر شد طی یک سال آینده، 3 هزار خوابگاه دانشجویی ساخته و تجهیز شود.

دکتر طهرانچی در ادامه این نشست از بررسی تأسیس 10 سرای نوآوری آزاد در کشور خبر داد و گفت: ایجاد 10 سرای نوآوری آزاد در حوزه‌های تخصصی مختلف در حال بررسی است که نتایج آنها در آینده اعلام خواهد شد.

پیش از آغاز جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران و کارکنان واحد مشهد، با حضور در مزار پنج شهید گمنام، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدا و ایام هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028401

وب گردی

وب گردی