ایجاد 15 هزار شغل در استان کرمانشاه تا سه سال آینده

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ایجاد 15 هزار شغل طی سه سال آینده در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پس از حضور در استان کرمانشاه و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی در مراسم آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغالزایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عمرانی گفت: این چهارمین بار است که به استان کرمانشاه می آیم.

وی با بیان اینکه تقابل ما با آمریکا و غرب یک تقابل کاملاً ریشه‌ای است، افزود: وقتی انقلاب به وقوع پیوست هر کاری از دست آمریکایی‌ها ساخته بود انجام دادند و این کشور آدم‌ها را در ایران مستقر می کرد و در نهایت در تقابل با انقلابیون و به لطف خدا و فرماندهی الهی حضرت امام، شاه با آن همه تجهیزات و پشتیبانی ها از کشور خارج شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگی را با ایران راه انداختند و امروز ما در سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم و در این دفاع استان کرمانشاه یکی از نقاط پر افتخار محسوب می‌شود. جنگ عراق با ایران و دفاع مقدس ما موجب شد که بر سر سفره نعمت جنگ بنشینیم و شک نکنید که ما در مؤلفه‌های مختلف رهبری آمریکا در دنیا یک بخش هایی از خاکریز را فتح کرده ایم و آن را شکسته ایم. روزی در این منطقه، آمریکایی‌ها نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کردند ولی امروز این طور نیست و کشورهایی مانند سوریه، عراق افغانستان، لبنان و یمن امروز مستقل شده اند.

مخبر تأکید کرد: امروز کشوری با تمام مشکلات اقتصادی و ساختاری از جمله کشور یمن توانسته است کشوری دیگر که یکصد میلیارد اسلحه تامین می‌کند را از پا درآورد و آمریکایی‌ها در مقابل یمن نمی‌توانند بزرگترین گاو شیرده را به تعبیر خودشان نگه دارند.

وی گفت: ما به لحاظ سیاسی، نظامی، نفوذ و عمق راهبری خارجی به نقطه خوبی رسیده‌ایم و یک یا حسین دیگر نیاز داریم تا در بحث اقتصادی نیز بتوانیم اقدامات مثمر ثمری را انجام دهیم.در تمام امور مردم متوسط و متوسط به پایین کمک‌هایی را داشتند در انقلاب و جنگ و فتنه مردم مرفه نقشی نداشتند ولی مردم متوسط و فقیر با تمام وجود پشت این انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: عدالت شاه‌بیت اسلام است و ما نیز در ستاد اجرایی به دنبال آن هستیم که عدالت را اجرایی کنیم و با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از همین طبقات متوسط جامعه آخرین خاکریز را نیز از آمریکا بگیریم و بتوانید طبقه که پایین جامعه را از لحاظ اقتصادی توانمند کنیم.

وی به پویش مشق احسان اشاره کرد و گفت: مردم از این پویش حمایت کردند و حدود ۴۰۰ هزار نفر کمک های ۲ تا ۵ هزار تومانی برای تهیه لوازم التحریر داشتند این رویه باید به کار گرفته شود تا بتوانیم معضلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام افزود: روزانه ۱۰۰ طرح کوچک خانگی با ۳۰۰ اشتغال در کشور شکل می‌گیرد و هم اکنون با اعلام اسم و کد ملی می‌توانیم این موارد را اعلام کنیم.امروز باید همه دلسوزان و مسئولان کشور از نهضت اشتغال حمایت کند و از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

وی یادآور شد: امروز معتقدیم شبکه ایجاد اشتغال را در حد خودمان اداره می‌کنیم و می‌توان گفت که ۸ هزار روستای کشور را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم بیش از این در این مسیر پیش برویم.
مخبر بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکید و حل مشکل بیکاری در کشور داشتند و در سال ۹۵ که بنده به این استان آمده ام قول ایجاد ۱۵ هزار شغل را داده‌ام که تا به امروز ۱۲ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شده است و ۳ هزار شغل دیگر نیز تا پایان سال اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد :در سه سال آینده سالی ۵ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد می کنیم و مجموعه پروژه های که در این استان در دست احداث است پنج هزار پروژه است که نزدیک به ۵ هزار میلیارد ریال ارزش ریالی آن است.

وی گفت:خانواده‌هایی که دارای سه معلول هستند که قریب به یکصد مورد می‌شوند و بنیاد برکت نسبت به تامین خانه آنها اقدام خواهد کرد و تحویل این افراد داده می‌شود.

وی افزود: مقرر بود که ۵۰ میلیارد ریال برای پارک فناوری اختصاص در این که ما آمادگی اختصاص این اجرا داریم ولی باید ضمانت های لازم آن نیز تامین شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در در زلزله اخیر استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از دستگاه های فعال در حادثه زلزله بوده‌ایم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: با مشارکت بنیاد مسکن هزار و ۵۰۰ هنوز در خانه را ساخته ایم و یک تعدادی نیز تجهیز کرده‌ایم .

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام یادآور شد :امیدواریم از لحاظ اقتصادی به نقطه‌ای برسیم که در این خصوص نیز در امان باشیم.

در ادامه حاتمی، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز گفت: ستاد حضرت امام به استان کرمانشاه قبل و بعد از زلزله توجه خاصی داشته است و ۴۹ مدرسه در این استان ساختند و در توانمند سازی مردم و اشتغال زایی در استان کرمانشاه کمک کردند.

وی گفت: استان کرمانشاه پر از استعداد است و با توجه به موقعیت جغرافیایی جغرافیایی دارد.
وی گفت: متاسفانه علی رغم اینکه سال گذشته ۲ و ۹ دهم درصد نرخ بیکاری در کشور ما پایین آمد ولی هنوز استان نفوس در حوزه بیکاری هستیم و به عنوان یک پاکت با آن ارتباط داریم.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت :دولت از نظر بودجه ای دچار مضیقه است ولی ما سعی خواهیم کرد سرعت کار را بالا ببریم و باید نسبت به حل مشکلات فعلی بیشتر تلاش و نیاز است که در این استان بحث اشتغال زایی اجتماع محور نیز ایجاد شود و تبدیل به یک منطقه کارگاهی شود. در ضمن ما با آقای مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز به توافقاتی رسیده ایم که بخشی از آن ایی شده است و بخش دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک اجرایی می‌شود.

گفتنی است؛ جریان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه، علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از 1300 طرح اشتغال‌زایی و 1560 پروژه‌ی عمرانی برکت در مناطق محروم، به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده‌ی این استان، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور، راه‌اندازی می‌شود.

مخبر در سفر خود به استان کرمانشاه، در راستای تأمین امنیت دارویی و غذایی، بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز توزیع دارو و مواد غذایی در غرب کشور مربوط به پخش البرز را افتتاح خواهد کرد. برای ساخت و راه‌اندازی این مرکز بزرگ توزیع دارو و مواد غذایی 150 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است. آغاز به‌کار این مرکز، ایجاد اشتغال برای 250 نفر را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در پی خواهد داشت.

بهره‌برداری از 1300 طرح‌ اشتغال‌‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با پوشش 377 روستا در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی 14 شهرستان استان کرمانشاه، شامل اسلام‌آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، صحنه، قصر شیرین، گیلانغرب، هرسین، کرمانشاه و کنگاور از مهم‌ترین برنامه‌ها‌ی سفر دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه است. آغاز به‌کار 1300 طرح اشتغال‌زایی مذکور با حجم سرمایه‌گذاری 1072 میلیارد ریال، اشتغال‌زایی برای 3640 نفر را در پی خواهد داشت.

مخبر هم‌چنین از تعدادی از این طرح‌ها در روستاها بازدید به‌عمل می‌آورد و با مردم این مناطق دیدار خواهد کرد. لازم به توضیح است بخش قابل‌توجهی از این طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق زلزله‌زده به اجرا در آمده، که 315 مورد از این طرح‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین ضمن بازدید از واحد کشاورزی دام‌داری 2 هزار رأسی پرورش گاو شیری کاوات روانسر از طرح‌های مشارکتی و توانمندسازی اقتصادی برکت در شهرستان روانسر، فاز توسعه‌ی این واحد دامی صنعتی را با سرمایه‌گذاری 380 میلیارد ریال و اشتغال‌آفرینی برای 325 نفر عملیاتی می‌کند.

هم‌چنین شش طرح اشتغال‌زایی تسهیلات‌محور در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه و سنقر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 19 میلیارد ریال و ایجاد 30 اشتغال نیز توسط مخبر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با سفر به مناطق زلزله‌زده‌ استان کرمانشاه، به‌طور هم‌زمان 1560پروژه‌ی عمرانی را در استان کرمانشاه افتتاح می‌کند. از این تعداد، 12 باب مدرسه با 160 کلاس درس در استان به بهره‌برداری می‌رسد. 10 باب از این مدارس در مناطق زلزله‌زده واقع است. تکمیل و تجهیز 1538 واحد مسکن محرومین، ساخت پل رودخانه‌ای، احداث و بازسازی مراکز فرهنگی و مذهبی، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، آب‌رسانی و ... از جمله دیگر طرح‌های عمرانی و زیربنایی است که با سفر مخبر به استان کرمانشاه افتتاح خواهد شد. برای به سرانجام رساندن این تعداد پروژه، بیش از 336 میلیارد ریال از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هزینه شده است.

اهدای 7 هزار بسته‌ کیف و نوشت‌افزار ایرانی به دانش آموزان کم‌برخوردار، اهدای 150 بسته‌ی لوازم خانگی ایرانی به خانواده‌های مناطق سیل‌زده، اهدای 100 دستگاه ویلچر به معلولان مناطق کم‌برخوردار با مشارکت سازمان بهزیستی، اعطای 500 فقره وام ازدواج به زوج‌های مناطق محروم، اهدای 30 دست جهیزیه به زوج‌های جوان مناطق کم‌برخوردار و تجهیز 20 خانه‌ی ورزشی احسان، دیگر برنامه‌های سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کرمانشاه را تشکیل می‌دهند. این طرح‌ها مربوط به اقدامات اجتماعی و حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است که در این سفر اجرایی می‌شوند.

گفتنی است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای احداث پروژه‌ها و اجرای طرح‌های مذکور در مجموع بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده که ایجاد اشتغال برای بیش از 4250 نفر را به دنبال داشته است. این ستاد هم‌چنین از طریق بنیاد برکت، به منظور مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه‌ی کارآفرینی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان کرمانشاه، اجرای یک‌هزار و 812 طرح با ظرفیت اشتغال بیش از 12 هزار نفر و مجموع سرمایه‌گذاری 4 هزار و 208 میلیارد ریال را در این استان به پایان رسانده یا در دست اقدام دارد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین 1610 پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی به ارزش 435 میلیارد ریال شامل 49 مدرسه، 19 مسجد، 1538 مسکن، و صدها طرح عمرانی دیگر را در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسانده و اجرای 480 پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی دیگر به ارزش 435 میلیارد ریال را در دست اقدام دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1028406

وب گردی

وب گردی