افزایش۵ برابری هزینه وسایل توانبخشی معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از افزایش دو برابری اعتبار توانبخشی معلولان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ۳تا ۵ برابری قیمت وسایل توانبخشی مشکل اساسی در تامین این تجهیزات وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد نفریه در مورد بودجه توانبخشی و وسایل کمک توانبخشی معلولان گفت: سال قبل ۴۰ میلیارد تومان برای تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز توانبخشی معلولان اختصاص داده شده بود و امسال این اعتبار به ۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین از محل اعتبار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نیز ۴۰ میلیارد تومان برای تامین وسایل و امور توانبخشی در نظر گرفته ایم ودر مجموع اعتبار این بخش نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از افزایش سه تا ۵ برابری قیمت وسایل کمک توانبخشی معلولان خبر داد و افزود:به دلیل تحریم ها با مشکل نقل و انتقالات مالی و خرید وسایل و همچنین کمبود مواد اولیه مواجه ایم که این موضوع باعث شده قیمت وسایل و تجهیزات توانبخشی خارجی تا ۵ برابر و همچنین وسایل توانبخشی تولیدات داخل نیز تا ۳ برابر افزایش پیدا کند.

وی گفت :علی‌رغم اینکه اعتبار وسایل دو برابر شده اما همچنان مشکلات تامین تجهیزات توانبخشی معلولان ادامه دارد به همین دلیل لازم است کار ویژه‌ای در خصوص افزایش اعتبارات مربوط به این بخش انجام شود.

به گفته نفریه، با افزایش هزینه ها فقط می توانیم اقدامات اولیه با همان روند قبلی در بخش توانبخشی انجام دهیم و انجام اقدامات مناسب برای تمامی معلولان نیاز به رشد اعتبار دارد.

وی گفت: برای اجرای قانون جامع معلولان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که فقط هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که البته تا کنون اعتباری داده نشده اما قول داده اند تا یکماه آینده اعتبار آن تا می شود.

وی تاکید کرد: در مورد خرید خدمات پزشکی و توانبخشی معلولان سازمان برنامه و بودجه دولت قول های مثبتی داده که امیدوارم محقق شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1028416

وب گردی

وب گردی