آغاز عملیات اجرایی پروژه بازآفرینی پل ذوالفقار در منطقه 2

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 2 که با هدف بررسی برنامه توسعه محله فرحزاد و با حضور شهردار منطقه برگزار شد، از آغاز عملیات اجرایی پروژه بازآفرینی پل ذوالفقار در ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 2 که با حضور شهردار منطقه و سایر اعضاء ستاد برگزار شد، با بیان این که محله فرحزاد جزء 5 محله اولیه ای بود که تهیه برنامه توسعه برای آن به شکل پایلوت در سازمان نوسازی شروع شد و به عنوان الگویی برای تهیه برنامه توسعه در سایر محله های فرسوده و ناکارآمد قرار گرفت، عنوان کرد: سال گذشته در تدوین برنامه پنج ساله شهرداری، سطح سومی به نام سطح برنامه های توسعه محله پیش بینی شد و همزمانی آن با اقداماتی که برای تهیه برنامه توسعه محلات از اوایل سال 97 در سازمان نوسازی شروع شده بود، باعث شد تفاهم نامه ای میان سازمان نوسازی و معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران برای تحقق این مهم منعقد شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که مقرر شده برنامه توسعه محلات در برنامه شهرداری تهران قرار گیرد، گفت: با تمهیداتی که پیش بینی شده می توان استنباط کرد که از سال آینده اقداماتی که شهرداری تهران در مقیاس محله ها قرار است انجام دهد، مبتنی بر برنامه های توسعه محلات باشد.

دبیر ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران افزود: برنامه توسعه محلات می بایست در مقیاس محله و با مشارکت و اتفاق نظر دخیلان تهیه شده باشد و در ستاد بازآفرینی منطقه مربوطه مورد تصویب قرار گیرد.

علی اکبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان نوسازی شهر تهران با محوریت دفتر توسعه محله ای فرحزاد و با هماهنگی شهرداری منطقه 2 از تهیه طرح پروژه محور فرحزادی و آغاز عملیات اجرایی پروژه بازآفرینی پل ذوالفقار در این منطقه در ماه جاری خبر داد.

ضرورت حضور دبیر شورایاری محله ها به عنوان نمایندگان مردم در جلسات مربوط به بررسی برنامه توسعه محلات در ستادهای بازآفرینی مناطق از جمله نکاتی بود که از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

رسول کشت پور شهردار و رئیس ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 2 نیز در این جلسه بر تحقق پذیری پروژه های پیشنهادی در برنامه توسعه محله¬ای فرحزاد تأکید کرد و ضمن اشاره به همکاری¬ سازنده میان سازمان نوسازی شهر تهران و شهرداری منطقه 2، چشم¬انداز محله فرحزاد را با وجود برنامه¬های توسعه مثبت ارزیابی کرد.

به گفته شهردار منطقه 2 احداث مجموعه ورزشی، بازگشایی معابر، تأمین روشنایی، رفع معضل اعتیاد، احداث ایستگاه انتظامی، صدور پروانه ساختمانی، استفاده از پتانسیل ساکنان و جلب مشارکت مردم و ... از جمله برنامه هایی است که در دستور کار منطقه قرار دارد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بافت فرسوده منطقه 2 از سوی محمد حسین مظفریان معاون شهرسازی و معماری و دبیر ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 2 ارائه و برنامه های آتی تشریح شد.

محمدرضا ابراهیمی مدیر دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این جلسه به تشریح ساختار، مأموریت ها و اهداف شکل گیری ستاد بازآفرینی پایدار پرداخت و بر اهمیت تشکیل منظم جلسات ستادهای بازآفرینی مناطق با حضور حداکثری اعضاء تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028425

وب گردی

وب گردی