سرای نوآوری در واحدهای استان مرکزی تاسیس می‌‌‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط ویژه هر شهرستان سرای نوآوری مختلف از جمله سرای نوآوری پتروشیمی در شازند ایجاد می کنیم تا موجبات ایجاد فضای کسب و کار و افزایش توانمندسازی دانشجویان در بخش‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، نخستین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک برگزار شد.

کلانتری در این جلسه گفت: اعضای هیأت علمی و رؤسای واحدهای دانشگاهی استان باید توجه ویژه ای در راستای منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه، مصوبات اسلامی شدن دانشگاه و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش روحیه اخلاقی، تربیتی، معنوی و بحث عفاف و حجاب در دانشگاه از جمله مواردی هستند که مورد تأکید و در اولویت قرار دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک تأکید کرد: آیین نامه پوشش و آراستگی باید همیشه مدنظر و مورد عنایت مسئولان واحدهای دانشگاهی استان قرار گیرد.

وی به حضور تمام ‌وقت رؤسا و معاونان آنان در واحدها به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات اشاره کرد و گفت: رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان باید تمامی اهتمام خود را در این خصوص با توجه به مقررات مربوطه و تعهدات مسئولانه به کار گیرند و بر حضور تمام‌وقت معاونان و هیأت رئیسه نیز نظارت مؤثری داشته باشند.

وی تأکید کرد: تلاش شبانه‌روزی و بی دریغ مسئولان واحدها، جزئی از تعهدات آنهاست و پاسخ‌گویی مداوم و به موقع به دانشجویان از یک سو و سازمان مرکزی از سویی دیگر از جمله مهم‌ترین وظایف آنان به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اظهار داشت: رمز پیشرفت و کسب موفقیت هر دانشگاه، حضور مستمر و نظارت مؤثر رئیس واحد و معاونان وی بر حوزه های مختلف دانشگاه بوده و عدم توجه به این موضوع خطری جدی برای توفیق واحدها و مراکز استان محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به بحث صرفه جویی در هزینه های دانشگاه اظهار داشت: رعایت ضوابط و مقررات دانشگاه و عدم نگاه اداری و کارمندی در سیستم دانشگاه از جمله موارد مورد تأکید و توجه است.

کلانتری با توجه به شروع ترم و سال تحصیلی جدید گفت: نظارت همه جانبه، رفع نواقص و مشکلات و ارتقاء تجهیزات رفاهی، امنیتی، ایمنی و... در خوابگاه­ها، نظارت مستمر برکیفیت غذای دانشجویی، نظارت بر تردد دانشجویان به منظور تکریم واقعی دانشجویان و خواسته های آن ها در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه از موارد بسیار مهم است.

وی با اشاره به طرح آمایش استان و مطالعه در خصوص مزیت و پتانسیل های هر منطقه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک پیشنهاد ایجاد سرای نوآوری را ارائه کرده که امیدواریم با توجه به شرایط ویژه هر شهرستان سرای نوآوری مختلف از جمله سرای نوآوری پتروشیمی در شازند، محصولات باغی در ساوه و.... ایجاد شوند تا موجبات ایجاد فضای کسب و کار و افزایش توانمندسازی دانشجویان در بخش‌های مختلف فراهم شود.

برگزاری نخستین نشست هم‌اندیشی پیرامون مدیریت شهری در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

نخستین نشست هم اندیشی پیرامون مباحث و موضوعات مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و مسائل شهری با حضور دکتر حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، شهردار، اعضای شورای اسلامی کلان شهر اراک و برخی از معاونان دانشگاه در واحد اراک برگزار شد.

کلانتری در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک به لحاظ فنی مهندسی، معماری و شهرسازی، خدمات شهری، مسائل فرهنگی، منظر و مبلمان شهری و... از اطلاعات علمی و تخصصی بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک توانایی ایجاد کمیته های گوناگون در بخش های مختلف جامعه را داراست که امیدواریم بتوانیم در قالب یک تفاهم نامه مشترک قراردادهایی را برحسب توافق به همراه ایجاد کمیته های تخصصی اجرایی کنیم.

کلانتری تصریح کرد: در خصوص تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی، ایجاد کلینیک مشاوره با مجوز سازمان بهزیستی دانشگاه می تواند پیش قدم بوده و در این زمینه اطلاعات علمی و تخصصی اساتید و دانشجویان را با یک تعامل دو سویه در اختیار شهرداری قرار دهد.

برگزاری نشست شورای بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

کلانتری گفت: دفتر بسیج اساتید و استادان بسیجی، باید در زمینه گسترش فضاهای اخلاقی در دانشگاه گام‏های مؤثرتری بردارند. به گونه‏ ای که در کنار امور آموزشی و پژوهشی، اخلاق را نیز در میان دانشجویان نهادینه کرده و روحیه انقلابی را تقویت کنند.

وی اظهار داشت: نظر به اهمیت و حساسیت موضوع «گام دوم انقلاب» و بیانیه رهبر معظم انقلاب در این خصوص، عملیاتی کردن این بیانیه در دانشگاه از اهم وظایف بسیج اساتید است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک سند «اسلامی شدن» دانشگاه را از موضوعات مهم برشمرد که نقش و مشارکت فعال بسیج اساتید را می‏ طلبد و در این زمینه، استادان بسیجی با آموزه‏ های عملی و نظری خود می‏ توانند نقش برجسته‏ ای ایفا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028430

وب گردی

وب گردی