ضرب‌‌وشتم دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه طباطبایی/ انتشار تصاویر سران فتنه و سکوت مسئولان دانشگاه

دانشگاه علامه طباطبایی روز اول مهر شاهد ضرب و شتم اعضای بسیج دانشجویی توسط انجمن اسلامی آزاد اندیشی به دلیل استفاده از تصاویر سران فتنه در غرفه استقبال این انجمن بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به سنت هر سال تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور برای خوش آمدگویی به دانشجویان ورودی جدید غرفه‌‌هایی برای استقبال و جذب آنها برپا می‌کنند. در این غرفه‌ها فعالیت‌های یک سال گذشته و محتوای تولیده شده توسط آن تشکل برای دانشجویان دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

اما درگیری و هنجارشکنی در دانشگاه‌های طباطبایی گویی به امر عادی برای رسانه‌ها و جامعه دانشگاهی تبدیل شده است. هنوز زمانی از ماجرای اخراج استادان انقلابی این دانشگاه و حضور افراد درگیر در فتنه سال 88 (سعید مدنی) به عنوان مهمان در مراسم رونمایی از کتاب هدی صابر نگذشته بود که در روز اول مهر درگیری و ضرب و شتم در این دانشگاه تیتر یک بیشتر خبرگزاری شد.

ضرب و شتم معاون دانشجویی دانشکده دانشگاه علامه طباطبایی

محمدکاظم مزینانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و‌گو خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قرار گرفتن تصویر سران فتنه روی میز غرفه انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی که در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه قرار داشت، گفت: مسئولان دانشگاه چندین بار نسبت به این قانون‌شکنی تذکر دادند ولی بعد از بی توجهی‌های صورت گرفته، مسئولان حراست دانشگاه تصویر را از روی میز این تشکل برداشتند که بعد از این کار متاسفانه اعضای تشکل مذکور به سمت مسئول حراست حمله کردند و تصویر را از وی گرفته و مجدداً روی میز گذاشتند. باتوجه به اینکه دانشجویان خاطی خانم بودند که به مسئول حراست آقا حمله‌ور شدند، حراست نتوانست کاری از پیش ببرد.

به گفته مزینانی، بعد از این جوسازی از سوی تشکل مذکور، معاونت دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی به سمت اعضای انجمن آزاد اندیشی رفت تا با آنها صحبت کند ولی متاسفانه این مسئول نیز مورد ضرب و شتم از سوی دختران حاضر در غرفه استقبال از دانشجویان ورودی جدید قرار گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی درباره شرح وقایع ماجرای یکم مهرماه این دانشکده عنوان کرد که تعداد اعضای انجمن حدود ۱۵ نفر بود و در آن زمان بنده و یک نفر دیگر از دوستان بسیج در صحنه حضور داشتیم که اعضای انجمن با ما درگیر شدند و ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی گفت: وقتی دانشجویان انقلابی دانشگاه متوجه موضوع شدند و فهمیدند یکی از اعضای بسیج دانشکده مورد ضرب و شتم قرار گرفته تلاش کردند تا از طریق مراجع قانونی در دانشگاه موضوع را پیگیری کنند که در همین راستا ما با مسئولان کمیته انضباطی، معاون دانشگاه، مدیر حراست دانشگاه صحبت کردیم و نهایتاً قرار شد با رئیس دانشگاه جلسه‌ای گذاشته شود.

مزینانی بیان کرد که در نهایت وقتی دیدیم هیچ اقدامی برای برخورد با قانون‌شکنان صورت نمی‌گیرد تصمیم گرفتیم خودمان برای برداشتن تصویر مذکور اقدام کنیم، البته نه به این معنا که درگیری ایجاد شود. به همین دلیل با رئیس دانشکده صحبت کردیم و گفتیم در مقابل این قانون‌شکنی و همچنین اقدامات ساختارشکنانه در دانشکده و ضرب و شتم معاون دانشکده اقدامی صورت گیرد ولی رئیس دانشکده گفت که اقدامی از بنده بر نمی‌آید! و اگر شما می‌توانید خودتان اقدام کنید! البته همین سکوت مسئولان نشانه چراغ سبز برای پیشروی فعالیت‌های هنجارشکنانه در دانشگاه‌ علامه طباطبایی و سایر دانشگاه‌های کشور است.

این فعال دانشجویی با انقاد از عملکرد حراست گفت: نکته جالب اینجاست که حراست به جای برخورد با دانشجویان خاطی بنده را از دانشکده بیرون کردند و خواهران عضو بسیج در راهرو دانشکده و محاصره سایر دانشجویان تنها ماندند. با همکاری سایر دانشجویان و اعضای بسیج توانستیم از ضرب و شتم خواهران توسط اعضای انجمن اسلامی آزاد اندیش جلوگیری کنیم.

محمد غلامیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره اتفاقات رخ داده اظهار کرد: متاسفانه در اولین روز سال تحصیلی عده‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با اقداماتی که انجام دادند، مصوبات جمهوری اسلامی و قوانین را زیر پا گذاشته و آنها را نادیده گرفتند.

همچنین در این راستا روز گذشته نیز یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در توییتر خود در خصوص ریشه آغاز این درگیری‌ها نوشت: «نصب عکس سران فتنه ۸۸ توسط انجمن اسلامی آزاد اندیش در روز ثبت نام دانشجویان جدید الورود در دانشکده علوم اجتماعی چیزی جز به حاشیه کشیدن فضای علمی دانشگاه وجود ندارد... دانشگاه جای عکس سران فتنه و فتنه‌گر نیست.»

بیانیه بسیج دانشجویی علامه طباطبایی

از سوی دیگر بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای نسبت به هنجارشکنی صورت گرفته در روز استقبال از دانشجویان ورودی جدید توسط یک تشکل اصلاح‌طلب واکنش نشان داد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: نااسلامی که بار‌ها سابقه‌ بی‌قانونی، قلدری و تعلیق را در کارنامه ناپاک خود دارد چگونه اولین روز گشوده شدن دانشگاه را به کام همه دانشجویان تلخ کرد. پس از تذکر چند باره دانشجویان انقلابی که از اقدام رئیس دانشکده مزبور ناامید و استیصال ایشان برایشان محرز شده بود، به بی‌قانونی و هنجارشکنی عده‌ای که تصویر یکی از سران فتنه را روی میز استقبال از دانشجویان قرار داده بودند معترض شدند؛ عده‌ای با هجوم وحشیانه به مسئول پایگاه بسیج دانشکده علوم اجتماعی ایشان را هتک حرمت کرده و مسبب تشنج بعدی شده‌اند.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: فتنه‌طلبان با اعمال شنیع خود که در همه‌ تصاویر مشهود است سعی در متشنج کردن اوضاع داشته و پس از آن که از پس این مهم بر نیامدند شروع به ضرب و شتم الباقی دانشجویان انقلابی نموده و از هیچ عمل شنیعی فروگذار نکرده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی شهید پرور دانشگاه علامه طباطبایی اعلام می‌دارد که مسببین این عمل شنیع که هم اکنون با روایت‌های وارونه و سینمایی مشغول بازتاب نادرست آن به رسانه‌های معاند هستند را از طریق مراجع ذی‌صلاح و قانونی تحت پیگرد قرار خواهد داد و تا آخرین لحظه پیگیر قانون‌شکنی و هنجارشکنی عده‌ای قلیل که سعی در بر هم زدن آرامش دانشگاه را دارند خواهد بود. مسئولان دانشگاه نیز باید از این پس به وعده‌های خود درباره مقابله با قانون‌شکنی این قلیل جامه‌ عمل بپوشانند و با اهمال از این مهم سر باز نزنند.

در نهایت امید است تا در جلسه که امروز روسای دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده علوم اجتماعی، مسئولان حراست و با بسیج دانشجویی دانشگاه دارند، این موضوع واکاوی و با متخلفان برخورد شود. چرا که دانشگاه باید محیطی آرام و امن را در اختیار دانشجویان برای پیشرفت علم و پژوهش قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028431

وب گردی

وب گردی