ظریف:هیچ توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی در نیویورک نوشت: هیچ توافق جدیدی بدون پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمد جواد ظریف بامداد سه‌شنبه در پیامی در توئیتر به بیانیه سه کشور اروپایی درباره لزوم حصول توافق جدید با ایران واکنش نشان داد و نوشت: ناتوانی سه کشور اروپایی در اجرای تعهداتشان بدون اجازه آمریکا از ماه مه سال 2018 آشکار شده است.

وی افزود: راه حل این کمبود، اراده جامع برای ایجاد مسیر مستقل،‌ عدم تکرار طوطی وار ادعاهای پوچ آمریکا و عدم ناسازگاری با برنامه جامع اقدام مشترک است.

وزیر امور خارجه ایران در پایان این پیام توئیتری تاکید کرد: هیچ گونه توافق جدیدی پیش از پایبندی به توافق کنونی وجود نخواهد داشت.

دوشنبه شب سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک با انتشار بیانیه مشترک، اتهاماتی را متوجه ایران در ارتباط با حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی عنوان کردند و افزودند حال زمان آن فرا رسیده که ایران چارچوب مذاکرات دراز مدت درباره برنامه هسته‌ای، موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی نیز می‌شود را مورد پذیرش قرار دهد.

کد خبر: 1028437

وب گردی

وب گردی