افزایش افسردگی نظامیان زن در انگلیس

تحقیقاتی که برای اولین بار در بریتانیا و روی نظامیان زن این کشور انجام شد، نشان داد که افسردگی و مشروبات الکلی بین نیروهای نظامی شایع‌تر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افسردگی و مشروبات الکلی بین پرسنل نظامی زن انگلیس بیشتر از همتایان آنان در خارج از جامعه رواج دارد.

محققان مرکز تحقیقات بهداشت نظامی «کینگ» در انستیتوی روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (IoPPN) داده‌ها را از 405 زن در خانواده‌های نظامی با حداقل یک فرزند جمع آوری کردند که حدود یک سوم جمعیت نظامی را تشکیل می‌دادند.

محققان به جای تشخیص روانپزشک، از یک ابزار غربالگری جهت بررسی افسردگی استفاده کرده و برای زنان با علائم مکرر، احتمال افسردگی را در نظر گرفتند. داده‌ها در مورد نوشیدن مشروبات نیز با استفاده از گزارشات شخصی جمع‌آوری شدند.

7درصد از همکاران نظامی در مقایسه با 3درصد از زنان دیگر دارای معیارهای افسردگی احتمالی بودند.
در مقایسه 8.9درصد از جمعیت عمومی، 9.7درصد از همکاران نظامی مشروبات الکلی را هفتگی یا تقریباً روزانه مصرف کرده‌اند.

محققان پس از کنترل سایر عوامل مرتبط با رفتارهای الکلی ضعیف، متوجه شدند که شرکای نظامی دو برابر بیشتر از زنان در جمعیت عمومی مشروبات الکلی می‌نوشند. در واقع در کل، افراد نظامی مصرف الکل کمتری از زنان جامعه عادی دارند؛ اما اعتیاد به الکل در آن‌ها بیشتر است. هنگامی که جدایی خانواده‌ها از یکدیگر بیش از 2 ماه طول می‌کشد، نوشیدن مشروبات به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

خانواده های نظامی چالش های منحصر به فرد مختلفی مانند جابجایی‌های مکرر و جدایی از یکدیگر را تجربه می کنند. محققان می گویند نوشیدن مشروبات الکلی ممکن است منعکس کننده راهبردهای مقابله ای باشد که توسط نظامیان در غیبت طولانی خدمت پرسنل از خانواده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«راشل گریبل» از IoPPN )The Institute of Psychiatry, Psychology & Neuroscience) می‌گوید در حالی که اکثر خانواده ها با فشارهای اضافی در زندگی نظامی مقابله می‌کنند، چالش های اضافی که خانواده های نظامی با آن روبرو هستند، ممکن است نیازهای روحی و روانی را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد عوامل مؤثر بر افسردگی و مشکل نوشیدن الکل در این جمعیت، تحقیقات بیشتری لازم است.

محققان می‌گویند نوشیدن مشروبات الکلی یک مسئله مهم بهداشت عمومی برای جامعه نظامی است. آنها خواستار توسعه کمپین‌هایی برای کاهش مصرف الکل در خانواده های نظامی هستند و پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌هایی برای این امر اجرا شود.

محقق ارشد «نیکولا ترس» از IoPPN می‌گوید نتایج نشان می‌دهد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باید متوجه اثر زندگی نظامی بر سلامت روان و بهزیستی اعضای خانواده باشند. گزینه‌های پشتیبانی زیادی برای خانواده‌های نظامی وجود دارد؛ اما این ها همیشه به راحتی قابل دسترسی نیستند.

این تحقیق در ژورنال اروپایی روانپزشکی منتشر شده و توسط شورای تحقیقات اقتصادی و اجتماعی و فدراسیون خانواده های ارتش تأمین بودجه می شود. تحقیق حاضر اولین مطالعه در بریتانیا است که به بررسی سلامت روان و بهزیستی زنان نیروهای مسلح انگلیس پرداخته است.

سخنگوی خانواده های ارتش گفت: جدایی و محدود کردن می تواند بر سلامت روانی و بهزیستی خانواده‌ها تأثیر بگذارد. تحقیقات در این زمینه به سازمان‌هایی که با خانواده های خدماتی همکاری دارند، کمک می کند تا چگونگی حمایت از آنها را بهتر درک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028449

وب گردی

وب گردی