واحد اراک در آموزش‌های کوتاه مدت با شهرداری همکاری می‌کند/ امکان ادامه تحصیل کارکنان شهرداری در مقاطع کاردانی و کارشناسی واحد اراک

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در راستای تعامل با شهرداری درباره فعالیت‌های ورزشی، آموزش‌های کوتاه‌مدت، ادامه تحصیل کارکنان شهرداری در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور با شهرداری همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، نشست هم‌اندیشی پیرامون مباحث و موضوعات مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک و مسائل شهری با حضور حسین کلانتری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اراک و برخی از معاونان دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک به لحاظ فنی مهندسی، معماری و شهرسازی، خدمات شهری، مسائل فرهنگی، منظر و مبلمان شهری و ... از اطلاعات علمی و تخصصی بالایی برخوردار است.

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک توانایی ایجاد کمیته‌ در بخش‌های مختلف جامعه را دارد که امیدواریم بتوانیم در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک قراردادهایی را برحسب توافق به همراه ایجاد کمیته‌های تخصصی اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: درباره تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی، ایجاد کلینیک مشاوره با مجوز سازمان بهزیستی، دانشگاه می‌تواند پیش‌قدم بوده و در این زمینه اطلاعات علمی و تخصصی استادان و دانشجویان را با یک تعامل دوسویه در اختیار شهرداری قرار دهد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در راستای تعامل با شهرداری درباره فعالیت‌های ورزشی، آموزش‌های کوتاه‌مدت، ادامه تحصیل کارکنان شهرداری در مقاطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور با شهرداری همکاری داشته باشد.

محمدحسین فدایی رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید ابراز امیدواری کرد که برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دانشگاه منتج به یک پروتکل شود و جلسات مستمری بین شورا، شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد تا از توان علمی و فنی مهندسی دانشگاه در راستای رفع مشکلات شهری بهره‌مند شویم.

محمدکریم شفیعی شهردار اراک نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب و حضور دکتر کلانتری به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: در حوزه مدیریت شهری برای حل مشکلات باید از پتانسیل و توانمندی‌های فنی مهندسی، تجربیات علمی و تحقیقات پژوهشی دانشگاه در خصوص مدیریت شهری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه راهبردی پنج ساله و چشم‌انداز شهرداری برای هدایت و مدیریت شهر با جدیت شورا و همت شهرداری تدوین شده است، افزود: بودجه سال ۹۹ شهرداری براساس دغدغه‌ها، نیازهای شهر و نظرات شهروندان تدوین می‌شود و در بحث مدیریت شهری از ظرفیت آموزشی دانشگاه استفاده می‌کنیم.

طوفان محمدی رئیس کمیسیون فنی، عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست اظهار کرد: امیدواریم همکاری‌های مطلوبی بین شهرداری، شورا و دانشگاه شکل بگیرد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های شورای شهر به همت اعضای شورای دوره پنجم احیا شده و امیدواریم که پژوهش‌ها براساس نیازهای شهر انجام شود و باعث رشد و توسعه شهر گردد.

فرزانه رحمتی رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: باید ارتباط موثری بین دانشگاه و مدیریت شهری برقرار شود؛ چراکه کار کردن برای علوم دانشگاهی نیاز به ارتباط بیشتر دارد و استفاده از تکنولوژی نوین می‌تواند در توسعه شهرها بسیار موثر باشد.

وی توضیح داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک از گذشته محل پرورش دانشجویان نخبه و پرتلاش بوده که توانسته‌اند افراد موثری در جامعه باشند؛ بنابراین امیدواریم با همکاری شهرداری و دانشگاه حرکتی جدی برای برای توسعه شهر اراک شکل بگیرد.

پیمان رشیدی رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اراک در این نشست بیان کرد: هر کاری در بحث اجرایی نیاز به پایه‌های مطالعاتی دارد و چه جایی بهتر از دانشگاه که محل اصلی تولید علم است؛ بنابراین امیدواریم این سلسله جلسات هم‌اندیشی ادامه داشته باشد و منتج به نتیجه شود و کمک بیشتری به مرکز پژوهش‌های شورا کند.

علی محصولی عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: امیدواریم از کمک‌های دانشگاه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان استفاده شود.

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اراک نیز در این نشست گفت: برخی از فرصت‌ها در صورت غفلت، تبدیل به تهدید می‌شود و یکی از این فرصت‌‌ها، دانشگاه‌ها هستند. بنابراین باید ارتباط قوی‌تری بین دانشگاه و شهرداری باشد تا فعالیت‌های هر دو مجموعه علمی‌تر و کاربردی‌تر باشد تا به توسعه شهری کمک بیشتری شود و بتوانیم اراک را به شهری آبادتر تبدیل کنیم.

پیمان عین‌القضاتی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز با تأکید بر اینکه شهر اراک از فقدان معماری خوب و تخصصی رنج می‌برد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد در نخستین جشنواره معماری شهر اراک با حضور دکتر کلانتری و با بهره‌گیری از توان علمی گروه متخصص معماری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با همکاری شهرداری شرکت کند.

وی به مشکلاتی چون فرسوده بودن ناوگان شهری اراک خصوصاً مسیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک (شهرک دانشگاهی امیرکبیر)، اصلاح آسفالت در مسیر دانشگاه، استفاده از پوشش و تور برای وسایل نقلیه حمل زباله، پرتگاه‌های خطرناک کنار جاده و نخاله‌هایی که به اطراف دانشگاه توسط شهرداری ریخته می‌شود اشاره کرد و از شهردار و اعضای شورای شهر در این خصوص خواست به دلیل حضور دانشجویان غیربومی و رعایت شأن دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی اراک با دانشگاه همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028463

وب گردی

وب گردی