نتیجه مذاکره با برهم‌زنندگان توافقات بین‌امللی فشار سلطه‌گران است

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ به روحانی اعلام کرد: مذاکره با برهم زنندگان توافقات بین المللی در شرایط اعمال تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران چیزی جز اثبات نتیجه فشار حداکثری سلطه گران را دربرنخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به روحانی محورهای پیشنهادی خود از جمله مقاومت جهان اسلام، رفتارهای دوگانه آمریکا و مقابله با جریان سلطه برای سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را ارائه کرد.

در بخش ابتدایی نامه آمده است: با گذشت یکسال از تحریم‌های ظالمانه آمریکا پس از خروج از برجام علیه ایران می‌توان به شکست فشار حداکثری ترامپ اشاره کرد، راهبردی که به دنبال کاهش فعالیت‌های منطقه‌ای، به صفر رساندن نفت و مشتقات آن، تقسیم کار با کشورهای اروپایی برای ضربه زدن بیشتر به فعالیت‌های هسته‌ای، تحریک دولت‌ها با تشویش اذهان عمومی، نسبت دادن اتفاقات منطقه به ایران، همسو کردن جریان رسانه جهان با دمیدن در شیپور جنگ و استفاده از عوامل داخلی برای ایجاد دوگانگی که با هدف ایجاد بحران اجتماعی و تغییر نظام بوده است و در تمامی موارد مذکور با هوشمندی سیاسی ملت به بن بست رسیده و با شکست روبرو شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: با توجه به اینکه شما در سطوح عالی مذاکرات دارای تجربه‌های تلخ و سنگینی هستید لذا نیک واقفید که مذاکره با برهم زنندگان توافقات بین المللی در شرایط اعمال تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران چیزی جز اثبات نتیجه فشار حداکثری سلطه گران را دربرنخواهد داشت و سردمداران جبهه استکبار را بیش از پیش بر اعمال فشار در حوزه‌های گوناگون ترغیب خواهد کرد.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: دولت آمریکا به دنبال مذاکره جامع در حوزه‌های هسته‌ای، منطقه‌ای، حقوق بشر و تحمیل FATF ،CFT به جمهوری اسلامی بوده و بعد از تجربه تلخ برجام به دنبال مذاکره برای پیوستن ایران به معاهده MTCR است. برای نمونه اشاره کوتاهی به سرنوشت کشورهای پذیرنده معاهده MTCR می‌کنیم که معاهده مذکور باعث توقف برنامه‌های موشکی بالستیک کشورهایی همچون آرژانتین، عراق، مصر، لهستان، چک، مجارستان، کره جنوبی، تایوان و آفریقای جنوبی شده است و همچنین توانسته در به تاخیر انداختن توسعه برنامه موشکی برزیل و هند موثر باشد. کشورهایی مانند ایران، پاکستان و کره شمالی نمونه‌های بارزی هستند که این معاهده را به حاشیه رانده و با عدم پیوستن به این معاهده و توسعه برنامه موشکی خود خواب را از چشمان استکبار زدوده اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در تقابل مذاکره با غرب گفتمان مقاومت، جلوه آشکار از دستاوردهای مقاومت فعالانه در منطقه در چندماه اخیر است. در این راستا پیمان‌های پولی با کشورهای غیراروپایی، پیروزی‌های مستمر و جواب‌های قاطع محور مقاومت نظیر سوریه، عراق، حزب الله و انصارالله آنها را جهت به حاشیه راندن گفتمان مقاومت به تکاپو انداخته است. با بررسی سوابق دولت‌های آمریکا در مواجهه با کشور ایران طی چهار دهه گذشته و با علم به این موضوع که تمامی دولت‌های آمریکا اعم از پیشینیان و حال از اعمال فشار حداکثری در زمینه‌های مختلف علیه ملت ایران دریغ نکرده‌اند و تفاوت فقط در تغییر صورت مسئله است. همگرایی اروپا با آمریکا هم در تحریم ایران بارها به اثبات رسیده است. در این خصوص به نظر می‌رسد تفاوت موضع غرب اعم از کشورهای اروپایی و ایالات متحده نسبت به ایران و سیاست‌های آن یکسان است. تحریم سوئیفت نمونه بارزی است که شاهد یکصدایی مقامات اروپایی و آمریکایی بودیم.

در نامه اتحادیه دفتر تحکیم وحدت عنوان شده است: اکنون در ایام مقارن با سفر رئیس جمهوری به نیویورک برای ایراد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اتکا به این موضوع که ایران اسلامی به عنوان قدرت جدید جهانی در عرصه بین الملل با ساقط کردن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش توانسته دست به تحقیر قدرت‌های بزرگ و پوشالی دنیا بزند و آمریکا و انگلستان نیز نتوانستند اقدام متقابلی انجام دهند.

دفتر تحکیم وحدت موارد پیشنهادی برای محورهای سخنرانی رئیس جمهوری برای سخنرانی در سازمان ملل را به شرح زیر پیشنهاد می‌دهد:

1- مقاومت جهان اسلام؛ ضروری است پیام "مقاومت جهان اسلام در تقابل با استکبار" به طور مقتدرانه تبیین شود. به گونه‌ای که اقتدار محور مقاومت گام به گام افزایش یابد و با گسترش آن زمینه خروج سریعتر کشورهای مداخله کننده فراهم شود.

2- رفتارهای دوگانه آمریکا؛ تمام حرکت‌های دوگانه دولت ایالات متحده در حرف و عمل نشان از فشار ملت آمریکا بر دولت آمریکا است و این آگاهی ملت از واقعیت‌های نظام بین الملل است، دولت آمریکا در آینده باید با اصلاح رفتار خود از تفرقه افکنی، ماجراجویی و دخالت در امور منطقه دست بردارد.

3- مقابله با جریان سلطه؛ نظام بین الملل نباید اسیر جریان قلدرمآبانه و ناقض حقوق بین الملل باشد، نمونه از رفتارهای این جریان تصرف بلندی‌های جولان توسط رژیم غاصب صهیونیستی است که حتی واکنش کشورهای اروپایی را هم در بر داشته است.

4- معضلات جهان اسلام؛ با توجه به جنایت‌های عربستان در یمن و حمایت ایالات متحده از این کشور می بایست نقش آمریکا در نقض آشکار حقوق بشر برای سایر دولتمردان جهان برجسته شود و همچنین سیاست‌های آمریکا در کشور افغانستان در طول چند سال اخیر ( بعد از سال 2014) زمینه افزایش کشتار مردمان بی گناه و بی پناه مسلمان این کشور را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028468

وب گردی

وب گردی