اتمام عملیات حفاری حساس ترین بخش تونل امتداد استادمعین

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از اتمام مرحله پنجم عملیات حفاری تونل استاد معین خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: مرحله پنجم عملیات حفاری تونل استاد معین که شامل حفاری بخش فوقانی تونل بوده و حساس ترین مقطع حفاری به شمار می آمد، بدون هیچ گونه حادثه به اتمام رسید و اجرای آخرین مرحله حفاری این تونل 73 متری شامل کف برداری تونل، به سرعت آغاز شده است.

صبوری گفت: بخش تونلی پروژه احداث تونل -زیرگذر امتداد خیابان استاد معین، از زیر حجم گسترده ای از شبکه های تاسیسات زیربنایی و همچنین کانال جمع آوری و هدایت آبهای سطحی عبور کرده است.

وی افزود: این در حالی است که خط 4 مترو نیز در بخش تحتانی تونل مذکور قرار دارد. مجموعه این مشخصات فنی به همراه روباره 5 متری تونل استاد معین، سبب شده است که این پروژه یکی از حساس ترین پروژه های تونلی پایتخت محسوب شود.

صبوری، اتمام مرحله ششم حفاری، عایق کاری، آرماتوربندی و در نهایت لاینینگ نهایی را از جمله گام های بعدی در جهت تکمیل عملیات سازه ای تونل استادمعین ذکر و ابراز امیدواری کرد عملیات لاینینگ نهایی هشتمین تونل ترافیکی پایتخت، در نیمه نخست آذرماه سال جاری به اتمام برسد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حالی که پیشرفت مرحله حفاری تونل استاد معین به مرز 90 درصد رسیده، پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز 68 درصد فراتر رفته است.

لازم به ذکر است با بهره برداری از این زیرگذر تونلی، ضمن اتصال معابر شمالی و جنوبی خیابان آزادی، از ترافیک کندروهای خیابان و میدان آزادی کاسته شده و وضعیت تردد در مسیرهای امتداد بلوار استاد معین بهبود می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028514

وب گردی

وب گردی