شیوه‌نامه جدید حقوق مسافر در پروازهای خارجی شرکت‌های داخلی ابلاغ شد

مقام مسئول  سازمان هواپیمایی با اشاره به نگارش شیوه‌نامه جدید حقوق مسافر در پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی گفت: این شیوه‌نامه به شرکت‌ها ابلاغ شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا جعفرزاده گفت: به تازگی براساس کَد 1940 شیوه‌نامه پروازهای بین‌المللی شرکـت‌های هواپیمایی داخلی مصوب شد.

وی افزود: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری با انجام فعالیت‌های کارشناسی درباره نحوه برخورد شرکت‌های هواپیمایی در موضوع حقوق مسافر این شیوه‌نامه را مصوب کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: باید توجه شود که این شیوه‌نامه با شیوه‌نامه پروازهای داخلی متفاوت است و نباید با آن اشتباه گرفته شود.

جفعرزاده گفت: شیوه‌نامه حقوق مسافر در پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی مشتمل بر بندهای مختلف است و شرکـت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت موارد اشاره شده در این شیوه نامه هستند.

وی افزود: تقصیرات پروازی، ابطال پرواز، شفاف‌سازی نرخ بلیت خدمات هوایی، تغییر کلاس پروازی، فقدان یا آسیب جامدان، تغییر مسیر اجباری توسط شرکت‌های هواپیمایی در طول پرواز و غیره از بندهای این شیوه‌نامه است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به عنوان مثال در این شیوه‌‌نامه آورده شده است که اگر تأخیر پروازی بالای 5 ساعت باشد شرکت هواپیمایی لازم است نسبت به جبران خسارت و پرداخت 20 درصد نرخ بلیت به مسافر اقدام کند که البته پروازهای خارجی اغلب به صورت منظم و به موقع انجام می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه این شیوه‌نامه جدید به شرکـت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است، تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری بر اجرای این شیوه‌نامه از سوی شرکت‌های هواپیمایی نظارت دارد و باید طبق این شیوه ‌نامه خسارت به مسافر پرداخت شود.

وی افزود:‌براساس این شیوه‌نامه اگر شرکت هواپیمایی دچار ابطال پرواز یا تأخیر پروازی شد، مشمول یکی از بندهای این شیوه‌نامه است و در این حوزه سازمان هواپیمایی کشوری نظارت دارد و شرکت‌‌ها هم همکاری می‌کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028517

وب گردی

وب گردی