مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در سوم مهرماه

«استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد تا پایان سال، زمان ثبت‌نام وام صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد و  آمار نهایی انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در سوم مهرماه به شرح زیر است:

استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد تا پایان سال

این عنوان روزنامه فرهیختگان، از استقرار نظام جامع ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد تا پایان سال حکایت دارد. مجموعه نظارت و بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی در ساختار جدید دانشگاه دستخوش تغییراتی شده و قرار است در چهار حوزه عنوان‌ شده در نام این مجموعه یعنی رصد و نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات به فعالیت خود ادامه دهد. برای نمونه می‌توان به آغاز فعالیت دفاتر منطقه‌ای این مرکز به‌عنوان یکی از تغییرات ساختاری صورت‌گرفته اشاره کرد. نخستین دفتر مرکز نظارت و بازرسی هفته گذشته در خراسان رضوی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز هم دفتر منطقه یک شامل استان‌های فارس، کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر افتتاح می شود. ادامه این گزارش را می‌توانید در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

فضای انتخاباتی دانشگاه‌ها باید پرنشاط باشد

این عنوان روزنامه فرهیختگان به انعکاس پیام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید پرداخته است. نخستین انتخابات پس از اعمال فشار اقتصادی حداکثری آمریکا در اسفندماه امسال برگزار می‌شود‌. یکی از راهبرد‌های اصلی دشمن علیه جامعه مردم‌سالار ما به‌ویژه در انتخابات اخیر، کاهش حضور مردم است. در درون دانشگاه هر ایده‌ای که به این خواست دشمن کمک کند، باطل است. فضای انتخاباتی دانشگاه‌ها باید پرنشاط باشد و همه سلیقه‌ها در چارچوب نظام بتوانند در آن حرف بزنند، البته هیچ انسان عاقل و دلسوز دانشگاهی نمی‌‌گوید که دانشگاه باید به جولانگاه احزاب تبدیل شود. بار اصلی نشاط سیاسی و بصیرت‌افزایی بر دوش تشکل‌های دانشگاه‌هاست و صیانت از دانشگاه و پرهیز از خانه احزاب شدن دانشگاه با مدیران دانشگاهی است.

زمان ثبت‌نام وام صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان ورودی جدید از ترم اول تحصیلی می‌توانند وام موردنیاز خود را دریافت کنند، اعلام کرد: «دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی و آزاد اسلامی مانند دانشجویان دانشگاه‌های دولتی از ۱۵ مهرماه در سامانه صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام ثبت‌نام کنند و فرقی بین دانشجویان هیچ دانشگاهی وجود ندارد.»

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های آفرینش در سوم مهرماه به شرح زیر است:

ورود آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به صحن دولت تا پایان مهر

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این عنوان روزنامه آفرینش با بیان اینکه در مورد معیشت معلمان نظام رتبه‌بندی پیش‌بینی شده است، گفت: نظام رتبه بندی باتوجه به صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان می‌تواند تا حدی برطرف کننده مشکلات باشد. درحال حاضر آیین نامه رتبه بندی در کمیسیون اجتماعی دولت است و تا دو سه هفته آینده به صحن دولت خواهد رسید و با تصویب دولت رتبه بندی فرهنگیان اجرا خواهد شد؛ اما زمان اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر خواهد بود.

آمار نهایی انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون سال 98

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در این عنوان روزنامه آفرینش، آمار نهایی ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون کنکور پذیرش مهرماه سال 98 را اعلام کرده است. براساس آمار نهایی 286 هزار و 217 داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کردند که نتایج پذیرش و گزینش آنها متعاقباً از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

10 موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج پلمب می شوند

ابراهیم حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان خارج در این عنوان روزنامه آفرینش، از پیگیری برای پلمب 10 موسسه غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج خبر داد و اعلام کرد: «با پلمب این موسسات غیرمجاز، متقاضیان به سمت موسسات مجوز دار هدایت می‌شوند. به تمام مؤسسات اعزام به دانشجو هشدار می‌دهیم در صورت عدم رعایت قانون لغو مجوز خواهند شد، پیگیر این موضوع هستیم تا قراردادهای متقاضیان با موسسات اعزام دانشجو را آنلاین کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1028531

وب گردی

وب گردی