مراسم «روز بدرقه» در واحدهای دانشگاه آزاد برگزار می‌شود/ تهیه ملزومات فرهنگی برای زوار و موکب‌ها

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل یک هیئت عزاداری و همچنین برگزاری مراسمی تحت عنوان «روز بدرقه» برای بدرقه زائران مراسم اربعین خبر داد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه برای مراسم اربعین گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در گردهمایی معاونان فرهنگی مطرح و در دستورالعملی نیز تصریح شد تا در مهرماه روز مشخصی به عنوان روز بدرقه زائران دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شود.

نصیری ادامه داد: افرادی که ثبت نامشان تمام شده در روزی که به عنوان «روز بدرقه» در نظر گرفته شده حرکت کرده و به صورت نمادین از کنار مسجد دانشگاه یا مزار شهدای گمنام با یک مراسم ویژه بدرقه خواهند شد.

او درباره دیگر برنامه فرهنگی دانشگاه نیز گفت: ایستگاه‌های صلواتی به همراه پخش نوحه‌ها و فضاسازی اربعینی در داخل دانشگاه برپا خواهد شد؛ بنابراین از هفته آینده از دانشگاهیان برای حضور در این مراسم دعوت شده و فرم‌های ثبت نام در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که سومین برنامه تهیه ملزومات فرهنگی است، ادامه داد: درصدد تهیه ملزومات فرهنگی برای تمام زوار و موکب‌ها هستیم؛ یعنی ملزومات فرهنگی که به صورت یکدست نشان دهنده زوار دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود در اختیار دانشجویان، کارمندان و اساتید قرار خواهد گرفت.

او در مورد خدمات دانشگاه آزاد در استان‌های مرزی نیز گفت: در استان‌های مرزی کنار موکب‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه برپا می کنند، امکانات و موکب‌های فرهنگی نیز برپا می شود. همچنین نمایشگاه‌های عکاس و برنامه‌های مختلفی برای استان های مرزی پیش بینی شده است.

نصیری با بیان این که در مسیر سه موکب داریم اضافه کرد: در این موکب‌ها پروژه‌های جهادی پزشکی که متصل به معاونت فرهنگی‌اند، آماده برای خدمت رسانی از جمله اقدامات دندان‌پزشکی هستند.

او ادامه داد: همچنین بروشورهای جامعی در حال تهیه است که نقشه‌ها و تذکرات امنیتی و فرهنگی را در اختیار زوار قرار می دهد، همچنین در سه موکب مستقلی که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است مراسم عزاداری با حضور شخصیت های تراز اول فرهنگی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: همچنین پیگیر این هستیم که یک هیئت دانشجویی مستقل در روز اربعین تشکیل شود و همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پشت سر این هیئت قرار گیرند تا به صورت دسته عزاداری بزرگی وارد صحن حضرت اباعبدالله شده و در این صحن عزاداری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028539

وب گردی

وب گردی