عملکرد دولت در سازمان ملل با خط کش اقتدار ملی اندازه‌گیری می‌شود/ جریان دانشجویی حافظ عزت ملی

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جریان دانشجویی تاکنون اجازه نداده جمهوری اسلامی ایران نقش اقتدار خود را در جهان از دست بدهد، در حال حاضر نیز به روحانی و هیئت همراه حاضر در نیویورک هشدار می‌دهد که عملکرد آنها با خط کش اقتدا سنجیده می‌شود.

دانیال یادگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سفر روحانی به نیویورک برای سخنرانی در نشست سالانه سازمان ملل بیان کرد: روحانی نماینده اقتدار و عزت ایران در جوامع بین الملل است، پس با دیدارهای نادرست با مسئولان برخی از کشورها این اقتدار را زیرسوال نبرد.

وی با بیان اینکه دولت در سیاست خارجه بدون برنامه به نیویورک سفر کرده است، گفت: دولت روحانی در سیاست خارجه هیچ برنامه‌ای جز مذاکره با کشورهای غربی و آمریکایی ندارد و تمامی اقداماتی که قبل از سفر به نیویورک انجام داده است در راستای آماده سازی افکار عمومی برای ورود به سلسله دورهای باطل مذاکره است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هیچ گونه مذکره‌ای با آمریکا انجام نشود، گفت: دولتمردانی که به نیویورک سفر کرده‌اند بدانند که ملت نیز همسو با نظر مقام معظم رهبری در موضوع دیدار با ترامپ نظر مساعد و مناسبی ندارند.

وی دفاع و حفظ عزت ایران را از روحانی خواستار شد و گفت: تیم دیپلماسی دولت باید در سازمان ملل از ظرفیت‌ها و توانمدی‌های کشور دفاع کند نه اینکه به دنبال ایجاد ارتباط با کشورهایی باشد که نگاه بالا به پایین به ایران دارند.

به گفته یادگاری؛ روحانی باید پاسخگویی عملکرد ۶ ساله روند مذاکره با کشورهای اروپایی در سیاست خارجی باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: روحانی باید بداند گره زدن دوباره معیشت و امور کشور به سیاست خارجی مبتنی بر مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکایی قطعاً آسیب‌هایی مداومی را به حوزه سیاست داخلی و اقتصاد وارد می‌کند.

وی به نقش فرانسه به عنوان پلیس بد و خوب اشاره کرد و گفت: اگر روحانی گمان می‌کند که این بار مذاکره با کشورهای اروپایی با میانجیگری فرانسه نتیجه مثبتی در پی دارد، باید بداند که سخت در اشتباه است؛ پس در نیویورک به دنبال ارتباط ‌گیری با کشورهایی که سودی برای ایران ندارند با کشورهای با بازار صادرات و واردات مناسب دیدار کنند.

یادگاری در پایان خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی تاکنون اجازه نداده جمهوری اسلامی ایران نقش اقتدار خود را در جهان از دست بدهد، در حال حاضر نیز به روحانی و هیئت همراه حاضر در نیویورک هشدار می‌دهد که عملکرد آنها با خط کش اقتدار سنجیده می‌شود؛ پس در دیدارهای خود با سران کشورهای دیگر دقت بیشتر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028562

وب گردی

وب گردی