استعداد‌یابی ورزشی در مرکز سنجش سلامت واحد اردبیل انجام می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مرکز سنجش سلامت واحد اردبیل را از مراکز مجهز در استان اردبیل دانست و اظهار کرد: این مرکز با دستگاه‌های مدرن می‌تواند در سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی در رشد ورزش حرفه‌ای استان تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در حاشیه بازدید از مراکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که به همراه اعضای هیات امنای استان، روسای واحد‌های استان و اعضای مجمع خیرین دانشگاه عصر دیروز انجام شد، اظهار کرد: مرکز سنجش سلامت واحد اردبیل ، مرکزی مجهز به دستگاههای مدرن و پیشرفته است و با تست ها مختلفی که از ورزشکاران گرفته می‌شود در ارزیابی میزان سلامتی و توانایی جسمانی در استعداد یابی ورزشی و در نتیجه رشد و شکوفایی ورزش حرفه‌ای در استان تاثیر‌گذار خواهد‌ بود.

وی با بیان اینکه در تصمیم گیری از فکر و ایده‌های جدید استفاده می‌شود، افزود: ریل دانشگاه تغییر کرده است و به دانشگاه نسل سوم و چهارم حرکت می‌کند و در این مسیر رشد، کارآفرینی و مساله گرایی در کانون توجه قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در این راستا پنج موضوع مساله گرایی شامل گردشگری که محور اصلی توسعه استان است، نظام سلامت و حوزه سلامت، حوزه کشاورزی در دو بخش صنایع تبدیلی وبخش تولید بذر، حوزه سیستم و بهره وری از جمله مرکز تحقیقات آب و مرکز تحقیقات انرژی و حوزه IT که صنایع خلاق و صنایع فرهنگی بخاطر نیازهای منطقه و پتانسیل دانشگاه انتخاب شده است.

وی همه فعالیت‌ها را جهت دار و استراتژی گرا عنوان کرد و گفت: واحد اردبیل در حوزه سلامت با داشتن بیمارستان و مجموعه ورزشی و مرکز مشاوره در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و همه شهروندان است.

رسولی با یادآوری اینکه موضوع پژوهش دانشجویان نیز در راستای پنج حوزه مساله گرایی است، افزود: در واحد اردبیل هر گروه علمی یک گروه استراتژیک خودگردان است و 25 گروه باید هر کدام در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری، علمی و فرهنگی برنامه های کارآفرینی داشته باشند.

وی گروه تربیت بدنی را از گروههای پیشگام در این واحد معرفی کرد و افزود: فعالیت مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی و راه اندازی نشریه علمی باعث هم افزایی علم و ثروت در دانشگاه است.

رسولی دانشگاه آزاد اسلامی را یک ظرفیت ملی دانست و افزود: با کارآفرینی‌های انجام شده برای 300 نفر در منطقه اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم با تبدیل دانشگاه به دانشگاه مساله‌گرا و کار‌آفرین منشا خدمات بیشتر به استان اردبیل باشیم.

در ادامه از تالار چند منظوره فرهنگی، مرکز تولید گیاهان دارویی، مرکز تهیه رنگ‌های طبیعی خوراکی، تولید آسفالت رنگی، چراغ های LED، تولید ذغال بدودن دود، تولید کارتینگ، آکادمی ورزشی فرهیختگان و مزرعه گردشگری دانش بنیان سبز بازدید شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028574

وب گردی

وب گردی