آماده باش پلیس راهور از ۱۷ تا ۳۰ مهر/ پیش بینی افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی زائران اربعین

رئیس پلیس راهور ناجا از آماده‌باش مأموران پلیس راه و راهور برای خدمت رسانی به زائران اربعین از ۱۷ تا ۳۰ مهر ماه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی اربعین در مقر پلیس راهور به حذف ویزا اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود افزایش 30 تا 50 درصدی زوار اربعین حسینی را داشته باشیم.

وی گفت: از ۱۷ تا ۳۰ مهر 20226 مامور پلیس راه برای تسهیل در تردد و مدیریت ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزها و همچنین در مرزها حضور فعال دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مرز خسروی تا این لحظه فقط تا ساعت ۱۴ پذیرای زوار است و10 استان به مرز خسروی نزدیک تر از مهران هستند اگر تغییر ساعت پیدا کند از میزان تردد زوار در مهران خواهد کاست.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: چهار هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت در محدوده استان های منتهی به مرزها مستقر هستند و ۱۱ هزار و ۴۴۰ نیروی پیاده نیز آماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی هستند.

وی گفت :در مهران معاون اجرایی، در مرز خسروی رئیس پلیس راه, در خوزستان معاون عملیات و در خود شهر مهران رئیس پلیس راهور تهران مستقر هستند و ترافیک و تردد زوار را مدیریت خواهند کرد.

سردار هادیانفر در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی اعلام کرد: ۱۲۰۰۰ اتوبوس برای جابجایی زوار در نظر گرفته شده‌اند وبه پایانه اتوبوس‌ها تاکید کرده‌ایم که اتوبوس‌ها ایمن باشند و حتما باید معاینه فنی مجدد شوند؛ قیمت اتوبوس ها در بازگشت از جمله مشکلاتی بوده که در سال‌های گذشته داده ایم که امیدواریم در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: کاپوتاژ فقط برای ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فقط از مرز خسروی در وهله اول و بعد چزابه پیش‌بینی شده است؛ یعنی از مرزهای مهران و شلمچه کاپوتاژ نخواهیم داشت و ممنوع است؛ کاپوتاژ فقط برای افراد جانباز ،معلول و کسانی که محدودیت دارند خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ناجا به ورود زوار اربعین حسینی از کشورهای شرقی اشاره و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود یک میلیون زائر اربعین حسینی از مرز شرقی وارد کشور شوند تا درنهایت از مرز شلمچه به کشور عراق بروند؛ پلیس راه و پلیس راهور شهرستان‌ها در طول مسیر این کاروان‌ها را اسکورت خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در طرح اربعین اظهار داشت: با توجه به اینکه در مرز خسروی هوا بسیار گرم است و احتمال گرمازدگی زوار وجود دارد از اورژانس می‌خواهیم که تمهیدات لازم را در این باره بیندیشد؛ امداد خودروها نیز تجهیزاتشان را تکمیل کنند تا در هنگام بروز خرابی یا حادثه برای اتوبوس‌ها بتوانیم آنها را جابجا کرده و شاهد ترافیک سنگین نباشیم.

سردار هادیانفر به مقایسه آمار سفرهای زمینی از مرزها به سمت کربلا پرداخت و گفت: طبق آ‌مارهایی که از پلیس امنیت دریافت کرده‌ایم سال گذشته در این ا یام روزانه حدود 18 هزار گذرنامه صادر می‌شد اما امسال روزانه حدود 60 هزار گذرنامه چاپ می‌شود.

وی گفت: سال گذشته حدود 2.5 میلیون زائر برای شرکت در اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شدند که 4 درصد به صورت هوایی و بقیه به شکل زمینی سفر کردند.

سردار هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود به آمار اعلامی مرکز فرماندهی و کنترل ناجا درخصوص آمار تصادفات اشاره و تصریح کرد: در سه ماهه اول امسال 4499 نفر جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادند؛ 34 درصد تصادفات در جاده‌ها به وقوع پیوسته و 70 درصد جانباختگان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های مسئول باید برای کاهش تصادفات جاده‌ای تلاش کنند اعلام کرد: پلیس مسئول تصادفات نیست؛ ما ناظم اجتماعی هستیم و باید همه تلاش کنیم تا تصادفات کاهش یابد؛ در تصادفات سه عامل انسان، جاده و خودرو دخالت دارند؛ متاسفانه در هر ساعت 2 نفر به واسطه حوادث رانندگی جان می‌بازند و 8 نفر دچار مصدومیت شده و هزاران میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا به طرح تابستانی 98 پرداخت و گفت: این طرح با تلاش همه دستگاه‌های مسئول در 217 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور اجرایی شد؛ هرچند تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما راضی به آ‌مارها و ارقام حوادث و تلفات نیستیم چرا که کاهش 12 درصدی تصادفات را پیش‌بینی کرده بودیم که محقق نشد.

وی گفت: در 20 روز ابتدای سال با تلاش همه دستگاه‌ها و آماده‌باش 108 هزار نیرو متشکل از پلیس و سایر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی توانستیم آمار جانباختگان حوادث رانندگی را 17.6 درصد کاهش دهیم؛ اما پس از پایان نوروز و برگشت به حالت عادی دیگر آن شرایط را شاهد نیستیم در حالی که باید این رویکرد برای کاهش کشته‌ها و تصادفات مستمر باشد.

سردار هادیانفر به کاهش تصادفات از سال 85 تاکنون اشاره و تصریح کرد: تعداد کشته‌ها از 27 هزار نفر به 19 هزار نفر رسید؛ ا ین موضوع چند علت داشت؛ از طرفی قیمت بنزین افزایش یافت و از سوی دیگر نیز شاهد افزایش واردات خودروهای ایمن و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز بودیم و اینها باعث کاهش آمار جانباختگان شد اما متاسفانه دو سال است که این روند کاهشی متوقف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028585

وب گردی

وب گردی