استادان گروه معارف، تکیه گاه اخلاقی دانشجویان باشند

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، استادان گروه معارف را قیم و تکیه گاه اخلاقی و معنوی برای دانشجویان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نیکزاد عیسی‌زاده دراجلاس مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه شمال غرب کشور که صبح و ظهر امروز در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استادان گروه معارف باید قیم و تکیه گاه اخلاقی و معنوی برای دانشجویان باشند.

وی به اهمیت کار استادان معارف اشاره کرد و افزود: در کنار آموزش و پژوهش باید به تربیت نیر‌و‌های انسانی و کارآمد توجه کرد تا پاسخگوی نیازهای کشور و منطقه باشد.

عیسی زاده اولین نقش انبیاء الهی را مربی گری برشمرد و افزود: استادان گروه معارف باید در کنار معلمی نقش مربی‌گری داشته باشند و فقط به انتقال داده اکتفا نکنند و ارتباط تربیتی و فرهنگی با دانشجو ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اسحاق رسولی نیز با اشاره به نفوذ اندیشه های سکولاریسمی و لیبرالیسمی در بین جوانان گفت: امروز سخت ترین وظیفه و سخت ترین کار به عهده گروه معارف است.

وی ادامه داد: هرچقدر انقلاب شکوهمند اسلامی قوی تر می‌شود دشمنان آن نیز بیشتر می‌شود و هجوم برنامه ریزی شده رسانه استکبار جهانی و بهره بردن از دوستان نادان در داخل کشور باعث می‌شود دفاع از نظام انقلاب کار سخت و مشکلی شود.

رسولی با بیان اینکه امروز اساتید گروه معارف بیش از همه به چالش کشیده می‌شوند، ادامه داد: استادان معارف باید در تقویت روشنگری و جذب جوانان به معارف دینی تلاش کنند و در شناسایی و شناساندن ماهیت افرادی که جریانات انحرافی بوجود می آورند پیش قدم باشند.

وی به ارتباط نسل جدید به نرم افزارها و اینترنت اشاره کرد و گفت: استادان باید از تکنولوژی های نوین و علاقه مند نسل جدید در راستای تقویت و ترویج معارف دینی استفاده کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز به اهمیت انقلاب اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی ما حفظ انقلاب است و اگر انقلاب نبود ماهم نبودیم.

حجت الاسلام دکترمحمد تجلایی ادامه داد: ما در دوره سختی از انقلاب قرار داریم و استادان نباید بعد محافظه کاری داشته باشند و از هم گسیختگی بین گروه‌های معارف باید از‌بین رود.

مدیر امور گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد امراللهی نیز اظهار کرد: مدارا گری و بردباری از خصوصیات استادان گروه معارف است.

وی ماموریت استادان معارف را تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد با همکاری سایر بخش‌های دانشگاه عنوان کرد و افزود: دستیابی به هدف تربیت دینی دانشجو مبتنی بر توجه به سه ضلع استاد، دانشجو و محتوا و متن است.

امراللهی ادامه داد: تربیت دینی و معنوی جوانان انقلابی با ایجاد و ارتقای شناخت صحیح، اندیشه دینی و استفاده از اساتید انقلابی و با روش‌های علمی و ابزار‌های جدید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: باز تعریف توسعه معارف اسلامی، تقویت باورهای اسلامی و تغییر رفتارها را از اهداف گروه معارف دانشگاه است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028599

وب گردی

وب گردی