واکنش رئیس سازمان ثبت اسناد درباره بازپس‌گیری اموال از مفسدان

رئیس سازمان ثبت و اسناد املاک گفت: به طور قطع برای توقیف هر ملک و مستغلاتی با سازمان ثبت اسناد، مکاتبه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عصر امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان ثبت اسناد و شهرداری تهران در مورد درباره جزئیات املاک و ویلاهای بازپس‌گیری شده از برخی افراد از درون قوه‌قضائیه، گفت: من به طور دقیق از این موضوع اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که منظور رئیس قوه‌قضائیه کدام پرونده‌ها بوده است.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه برای بازپس‌گیری و ضبط این اموال و مستغلات با سازمان ثبت اسناد و املاک مکاتبه‌ای نشده و شما در این حوزه مسؤولیتی نداشته‌اید، گفت: چرا به طور قطع برای توقیف هر ملک و مستغلاتی با سازمان ثبت اسناد مکاتبه می‌شود اما در این موضوع به خصوص، نمی‌دانم منظور رئیس قوه قضائیه از افرادی که رشوه گرفته‌اند و درون قوه قضائیه بوده‌اند، چه کسانی است.

این در حالی است که رئیس قوه قضائیه در نشست نوبت دوم هفتمین اجلاسیه خبرگان رهبری در دوره پنجم گفته بود مبارزه قاطع با فساد را دستور کار اصلی قوه قضائیه داریم و در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های 600 متری گرفته تا ویلاهای چهارهزارمتری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آنها ضبط شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران که در خصوص اراضی واگذار شده در اطراف خلیج‌فارس از وی پرسیده بود، گفت: ما بعضاً با این مشکل مواجهیم که در حاشیه خلیج‌فارس به جهت انجام برخی طرح‌های اقتصادی و طرح‌های کشاورزی نظیر پرورش میگو و ماهی، زمین‌هایی به افرادی داده می‌شود.

خدائیان گفت: تا اینجا واگذاری‌ها به صورت قانونی انجام شده اما فردی که زمین را گرفته به هر دلیلی از اجرای طرح‌ خودداری می‌کند و در نتیجه از یک راه قانونی صاحب یک زمینی شده که قرار بوده در آنجا یک طرح خودکفایی اجرا شود اما اجرا نشده است.

وی گفت: سخت‌گیری ما این است که باید نسبت به این واگذاری‌ها بررسی‌های بیشتری انجام شود و حتی‌الامکان این واگذاری‌ها به صورت اجاره باشد یا بر روند اجرای طرح‌هایی که به واسطه آن زمین واگذار شده نظارت گسترده‌تری انجام شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028617

وب گردی

وب گردی