حضور ۱۰ شرکت در بخش تجهیزات آنالیز و مشخصه‌یابی در دوازدهمین جشنواره نانو

10 شرکت فعال در حوزه تجهیزات آنالیز و مشخصه‌یابی حضور خود را در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو نهایی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با نزدیک شدن به زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو، حضور 10 شرکت در بخش تجهیزات آنالیز و مشخصه‌یابی در این نمایشگاه نهایی شده است.

شرکت‌های طیف‌سنج‌ تجهیز پیشرفته، توسعه فناوری شریف سولار، تکفام‌سازان طیف‌نور، بلورآزمای سنجش نور، نانومبنای ایرانیان، نانوسیستم پارس، طیف آزمون اسپادانا، طیف گستر فراز، فناوری خلاء کهربا و تاف فناور پارس شرکت‌های حوزه تجهیزات آنالیز و مشخصه‌یابی در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو هستند.

شرکت طیف‌سنج تجهیز پیشرفته به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه طراحی، ساخت، تولید و توسعه دستگاه‌های آنالیز طیف‌سنجی فعالیت می‌نماید. حوزه فعالیت‌های تحقیقاتی این شرکت تحقیقات دستگاهی، توسعه دستگاه‌های جدید و تحقیقات کاربردی را شامل می‌شود. طیف‌سنج رامان، فلورسانس، نانواسپکتروفتومتر و اسپکتروفتومتر فرابنفش/مریی از جمله محصولات این شرکت است.

شریف سولار شرکتی دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف است. زمینه کاری عمده شریف سولار در حال حاضر تجهیزات آزمایشگاهی است که به طور خاص در حوزه ساخت و آنالیز سلول‌های خورشیدی کاربرد دارند. سیستم اسپری پیرولیز، سیستم اسپری التراسونیک و پروفایلومتر از جمله تجهیزات این شرکت است.

شرکت تکفام‌سازان طیف نور (تکسان) در حوزه طراحی و تولید دستگاه‌های پیشرفته اپتیکی و اسپکتروسکوپی فعالیت دارد. از جمله محصـولات این شرکـت می‌توان به میکروسکوپ رامـان، طیف‌سنج رامان قابل حمل، انواع دستگاه‌های اسپکترومتر نوری، اسپکتروفوتومتر و تجهیزات جانبی اشاره کرد.

شرکت بلور آزمای سنجش نور در حوزه دانش‌های بنیادی با هدف طراحی و تولید دستگاه‌های پیشرفته اپتیکی، اسپکتروسکوپی و الکترواپتیک فعالیت می‌کند. از جمله محصـولات این شرکـت انواع دستگاه‌های اسپکترومتر نوری با بازه‌های طول‌موجی مختلف، انواع اسپکتروفوتومتر صنعتی و تحقیقاتی، لامپ دوتریم هالوژن، انواع درایورهای CCD و تجهیزات جانبی است.

شرکت دانش‌بنیان نانومبنا ایرانیان در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و تولید نانومواد موردنیاز نانوزیست فناوری برای رفع نیازهای کشور فعالیت دارد. شرکت نانومبنا ایرانیان به عنوان اولین سازنده دستگاه LSPR و بیو چیپ تشخیصی آن در کشور شناخته می‌شود. این دستگاه LSPR و بیو چیپ تشخیصی آن در سال ۱۳۹۳ به عنوان طرح برگزیده هفتمین جشنواره فناوری‌نانو انتخاب شد.

نانوسیستم پارس یکی از شرکت‌های تولیدکننده میکروسکوپ‌های روبشی پیمایشی است که محصولات SPM مختلفی به بازار عرضه کرده است.

شرکت طیف آزمون اسپادانا در بخش طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی از جمله طیف‌سنج تحرک یونی (Ion Mobility Spectrometry، IMS) با انواع منابع یونیزاسیون تخلیه کرونا، الکترواسپری و پلاسمای سرد و همچنین تولید انواع دستگاه‌های جفت شده IMS با روش کروماتوگرافی گازی و مایع (GC-IMS و HPLC-IMS) فعالیت دارد.

شرکت فناوری خلاء کهربا ضخامت‌سنج لایه نازک و دوربین میکروسکوپ الکترونی را به بازار عرضه کرده است.

شرکت دانش‌بنیان تاف فناورپارس یکی از تولیدکنندگان طیف‌سنجی جرمی در ایران است. این شرکت بعد از ساخت دستگاه‌های طیف‌سنج تحرک یونی آزمایشگاهی و طیف‌سنج مواد مخدر، هم‌اکنون با ساخت دستگاه طیف‌سنج جرمی به روش زمان پرواز توانسته جهش بزرگی در حوزه دستگاه‌های طیف‌سنج جرمی برداشته و پایه‌گذار دستگاه‌های دیگر بر اساس همین فناوری است.

شرکت طیف گستر فراز یکی از سازنده دستگاه کروماتوگرافی گازی در ایران شناخته می‌شود.

لازم به ذکر است دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو از ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن‌های خلیج‌فارس و ملل میزبان علاقه‌مندان و فعالان حوزه فناوری‌نانو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028629

وب گردی

وب گردی