چرا نشان پرنصب‌ترین مسیریاب ایرانی است؟

سرویس مسیریاب نشان یک اپلیکیشن ایرانی است که هم اکنون حدود 3 میلیون کاربر فعال دارد؛ همچنین سرویس مسیریابی اتوبوس و مترو این برنامه نیز در 20 شهر بزرگ فعال شده که دارای بیش‌ترین پوشش سرویس مسیریابی حمل‌ونقل عمومی در کشور است و کاربران بدون نیاز به فیلترشکن می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سال‌ها قبل گشت و گذار در شهرهای بزرگ برای افراد بسیار سخت و طاقت فرسا بود به طوری که برای حضور در اماکن مختلف باید زمان بسیاری را صرف پیداکردن مسیر دسترسی به محل می‌کردند اما به مدد راه‌اندازی و توسعه اپلیکیشن‌های جدید دسترسی به مسیر برای کاربران راحت‌تر شده است. براساس این گزارش طی سال‌های اخیر برنامه Waze یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های مسیریابی بود که در بین کاربران ایرانی به شدت محبوبیت پیدا کرده بود اما این موضوع طولی نکشید که بنابه دلایلی همچون فیلترینگ از محبوبیت افتاد.

از آنجا که رهبر انقلاب در شعار سال بیشتر به تولید داخلی در بخش‌های مختلف تأکید داشتند این امر سبب شد که جوانان ایرانی همت به خرج داده تا با ایجاد خلاقیت و فناوری نوین در عرصه ارتباطات و فناوری نوین گام‌های بلندی بردارند.هم‌اکنون اپلیکیشن‌های مسیریاب‌ مختلفی طراحی شده است که از جمله آنها نقشه و مسیریاب نشان، مسیریاب سپهر برای ترافیک، مسیریاب سخنگوی Osmand Maps GPS، مسیریاب برای شهرستان ها CoPilot GPS، مسیریاب آفلاین گوگل مپس (Google Maps)، مسیریاب فارسی آفلاین و سخنگو Komoot، مسیریاب با قابلیت ذخیره نقشه MapQuest و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در این میان اپلیکیشن‌هایی که تست شده، نقشه و مسیریاب نشان یکی از بهترین مسیریاب‌های اندرویدی بوده که توانسته در پیدا کردن نقشه‌ها و مسیریابی در ایران به کاربران کمک کند. این برنامه تاکنون بالغ بر 3 میلیون بار دانلود شده است.

علاوه بر نقشه و مسیریابی می‌‌توان اقداماتی همچون بررسی جاده‌های پرترافیک، بررسی طرح زوج و فرد، امکان استفاده آفلاین از مسیریاب، مسیریاب سخنگوی فارسی، هشدار حضور پلیس، دوربین کنترل سرعت و تصادف در مسیر، پیدا کردن مکان‌های عمومی اطراف شما، مانند رستوران، پمپ بنزین، خودپرداز، هتل روی‌ نقشه، مسیریابی با در نظر گرفتن (ترافیک لحظه ای) و (مسافت)، دوربین‌های کنترل سرعت و هشدار نزدیک شدن به دوربین، محاسبه مسافت و تخمین زمان تقریبی رسیدن به مقصد و قابلیت انتخاب مسیر درست را در نشان انجام داد.

بنابر اعلام مسیریاب بومی نشان، اکثر کسانی که در شهر رانندگی می‌کنند در اغلب موارد می‌دانند که حدودا از چه مسیری می‌توانند به مقصد برسند. اما خیلی‌ها دنبال این سوال هستند که از کدام مسیر سریع‌تر به مقصد می‌رسند؟ مسیریاب بومی نشان به راننده کمک می‌کند تا با توجه به مسافت مسیرهای مختلف و همچنین ترافیک موجود در معابر، بهترین مسیر دسترسی به مقصد را بدست بیاورند. یادآوری این نکته مهم است که بدانیم، مسیر پیشنهادی بر اساس ترافیک خیابان‌ها محاسبه می‌شود و تا حد ممکن کم ترافیک‌ترین مسیر پیشنهاد می‌شود.

کاربران نشان به راحتی می‌توانند نام معابر و خیابان‌ها و همچنین مکان‌های عمومی مثل بانک‌ها، فروشگاه‌ها، عابربانک‌ها و پمپ بنزین‌ها را در این اپلیکیشن به‌صورت متن یا صوت فارسی بر اساس نزدیک‌ترین مورد جست‌وجو کنند و در صورت تمایل به سمت آن‌ها مسیریابی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلیدی نشان، نقشه کامل و با جزئیات بالاست. به جرات می‌توان گفت یکی از کامل‌ترین و با جزئیات‌ترین نقشه شهرهای ایران متعلق به نقشه و مسیریاب نشان است؛ که به‌صورت روزانه آپدیت می‌شود و اصلاحات زیادی برای بهبود نقشه روی آن صورت می‌گیرد.

بخش بزرگی از جامعه مخاطب نقشه و مسیریاب نشان، راننده‌های ناوگان‌های مختلف هستند که مساله یافتن سریع‌ترین مسیر جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و همچنین صرفه‌جویی در زمان خود و مسافران از مهم‌ترین مسائل است. نشان بهترین مسیر را برای رانندگان پیشنهاد می‌دهد و همچنین راننده را از زمان تقریبی رسیدن به مقصد مطلع می‌کند.

ویژگی منحصربه‌فرد نشان داشتن سخنگوی فارسی است که مرحله به مرحله راننده را تا رسیدن به مقصد راهنمایی می‌کند. با مسیریاب سخنگوی نشان می‌توانید بدون نیاز به نگاه کردن مکرر صفحه نمایش گوشی، تا مقصد برانید.
یکی دیگر از امکانات نشان، داشتن (طرح ترافیک) و (طرح زوج‌ یا فرد) است؛ که به راننده امکان مسیریابی از درون طرح یا خارج از طرح را به‌صورت اختیاری می‌دهد و از جریمه شدن‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است راننده سرعت بیش از حد مجاز داشته باشد؛ در این حالت مسیریاب نشان هشدار سرعت غیرمجاز و امکان جریمه توسط پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت را به راننده اعلام می‌کند. همچنین اگر در مسیری که تردد می‌کنید تصادفی رخ داده باشد، محل این تصادف به شما اعلام می‌شود. این مورد با مشارکت و گزارش کاربران به‌روز می‌شود.

حسین بخشایی مدیر استراتژی نشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز در مورد تعداد کاربران و جزئیات بیشتر این اپلیکییشن اظهار کرد: نقشه و مسیریاب نشان با داشتن نزدیک به 3 میلیون کاربر در کل کشور به‌عنوان یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های ایران پاییز امسال وارد سومین سال فعالیت خود می‌شود. این اپلیکیشن و سرویس ایرانی نشان با در نظرگرفتن ترافیک آنلاین، سریع‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر را پیشنهاد می‌کند و در طول مسیر نیز هشدارهایی درباره‌ نزدیک‌شدن به دوربین،‌ پلیس و تصادف و حتی سرعت‌گیر به کاربر اعلام می‌کند.


وی تصریح کرد: بر اساس آمار فایربیس گوگل هم‌اکنون 3 میلیون نصب فعال داریم و سرویس‌های مسیریابی خودرو نشان در تمام کشور در دسترس کاربران است. همچنین سرویس مسیریابی اتوبوس و مترو در 20 شهر بزرگ فعال شده که این موضوع بیشترین پوشش سرویس مسیریابی حمل‌ونقل عمومی در کشور است.

مدیر استراتژی نشان افزود: تهران، کرج و تمام شهرهای اقماری تهران(به صورت یکپارچه) مشهد، تبریز، شیراز و پانزده شهر دیگر جزء این شهرهای بزرگی هستند که مسیریابی اتوبوس و متروی اپلیکیشن نشان در آنها فعال است و شهرهای دیگری نیز به زودی به این لیست اضافه خواهند شد.

بخشایی گفت: اپلیکیشن نشان در مقایسه با نمونه‌های موفق خارجی به عنوان یک نقشه و مسیریاب در برابر برنامه‌هایی مثل گوگل مپ یا ویز این امکان را به کاربران می‌دهد که از راهنمای صوتی فارسی، مسیریابی با در نظر گرفتن طرح‌های ترافیکی در همه شهرها و حتی مطلع شدن از سرعت‌گیر‌های مسیر استفاده کنند. ضمن این‌که مسیریابی اتوبوس و مترو هم برای کشور ما در نمونه‌های خارجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای ارتقای اپلیکیشن، در برنامه توسعه فصل پاییز، تیم ما امکانات متمایزی را متناسب با نیاز کاربران به اپلیکیشن اضافه خواهند کرد.

بخشایی اضافه کرد: انتشار ورژن جدید سخنگوی صوتی از برنامه آینده این شرکت است و کاربران نشان در آپدیت بعدی اپلیکیشن به نقشه‌های آفلاین نیز دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه بر این امکانی برای رویت موقعیت زنده(live location) هر کاربر توسط دیگران( به شرط مجوز فرد) روی نقشه نشان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که ما با عنوان «کی،کجاست؟» آن را می‌شناسیم.

وی گفت: امیدواریم که تا انتهای پاییز امسال کاربران‌ بتوانند نه تنها در کل ایران بلکه در سایر کشور‌ها هم از اپلیکیشن نشان استفاده کنند.

لازم به ذکر است«نقشه و مسیریاب نشان» به‌صورت کاملا رایگان با هدف پوشش دادن نیازهای اختصاصی کاربران ایرانی طراحی شده است. تیم «نشان» به‌طور مستمر در تلاش است تا این محصول را بهبود داده و امکانات کاربردی مورد نیاز کاربران را به اپلیکیشن «نشان» اضافه کند.
شما هم می‌توانید با استفاده و معرفی این نقشه و مسیریاب ایرانی، به بهبود سریع‌تر این نرم‌افزار کمک کنید تا از سرویس نقشه و مسیریابی دقیق‌تری بهره‌مند شوید. نقشه و مسیریاب «نشان» هم‌اکنون برای اندروید و ios موجود است و می‌توانید آن را از اپ‌استورهای معتبر دانلود کنید.علاقه‌مندان می‌توانند این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی، سیب‌چه و وب‌سایت نشان دریافت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028645

وب گردی

وب گردی