تنوع رشته های تحصیلی در کنار تسهیلات مالی و زیرساخت‌های مناسب عامل جذب دانشجو است

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ضمن مثبت ارزیابی کردن روند ثبت نام داوطلبان و پذیرش دانشجویان در این واحد دانشگاهی گفت: واحد بوشهر پاسخگوی نیازهای تخصصی استان و سلایق مختلف تحصیلی نسل جوان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، مجتبی نجفی معاون علمی واحد بوشهر با بیان اینکه تنوع رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه به‌گونه‌ای است که به سلایق و علایق مختلف تحصیلات دانشگاهی پاسخ داده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در 19 رشته کاردانی و 39 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ( بدون آزمون) از علاقه مندان ادامه تحصیل در دانشگاه ثبت نام به عمل می آورد.

نجفی ادامه داد: 16 رشته دکتری تخصصی و 42 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در واحد بوشهر فعال است که هرساله با استقبال بسیار مناسب علاقه مندان مواجه می شود.

وی با تأکید بر اینکه این واحد دانشگاهی همواره به دنبال نوآوری، تعلیم و پرورش نیروی متخصص در راستای برآورده کردن نیازهای تخصصی صنعت و جامعه بوده است از ایجاد رشته های تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و اذعان کرد: امسال در کنار پذیرش در رشته های با سابقه و پرمتقاضی این دانشگاه نظیر برق، معماری، عمران، شیمی، نفت، گاز، مکانیک، حسابداری، حقوق، سینما، هنر، زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی، روانشناسی،، علوم تربیتی و رشته های پیراپزشکی، پذیرش در 7 رشته تحصیلی جدید مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، معماری داخلی و مهندسی هسته ای( کارشناسی و کارشناسی ارشد) و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته های جدید در این واحد دانشگاهی براساس نیازسنجی‌های استان، آینده نگری و بررسی وضعیت بازار کار در حال انجام است، تصریح کرد: رشته‌های جدید می‌تواند شرایط را برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل داوطلبان آسان‌تر کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان پس از اعلام نتایج و صدور مجوز ثبت نام به صورت حضوری با شور و حال خاصی در حال انجام است، گفت: ثبت نام از داوطلبان با سعه‌صدر و تکریم ارباب رجوع که از مهم‌ترین ارکان الگوی رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی است همه روزه در حال انجام است.

این مسئول اضافه کرد: زیرساخت های مناسب آموزشی و پژوهشی نظیر اعضای هیأت علمی متخصص و باتجربه، امکانات و تجهیزات مختلف آزمایشگاهی و کارگاهی، امکانات رفاهی نظیر خوابگاه‌ها، سلف سرویس، بوفه، انتشارات، اماکن مختلف ورزشی و توجه به مسئله اشتغال، کارآفرینی و تربیت نیروی متخصص از عواملی هستند که علاقه مندان را به سمت قدیمی ترین مرکز آموزش عالی استان سوق داده است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به نقل از معاون توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه با تأکید بر پرداخت تسهیلات بلندمدت و کوتاه مدت صندوق رفاه و بانکی با کارمزد کم یادآور شد: با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم، پرداخت این تسهیلات شرایط مطلوبی را برای ادامه تحصیل جوانان فراهم کرده است.

نجفی همچنین از تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدید الورود همزمان با ثبت نام داوطلبان خبر داد و گفت: این ستاد با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه، آماده راهنمایی و هدایت تحصیلی داوطلبان و خانواده آنان است.

وی افزود: مکانی مناسب برای استراحت موقت داوطلبان ثبت نام دانشگاه و خانواده‌هایشان در دانشگاه تدارک دیده شده تا دانشجویان بتوانند به راحتی مراحل ثبت‌نام حضوری خود را به طور متمرکز و بدون دغدغه تکمیل کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028648

وب گردی

وب گردی