خودروی برقی ولوو به زودی راهی جاده‌ها می‌شود

شرکت ولوو ادعا می کند خودروی اسپرت برقی جدیدش یکی از ایمن ترین خودروها در جاده خواهد بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مدتی قبل خودروسازی «ولوو» اعلام کرد مشغول طراحی نسخه برقی خودروی اسپرتXC۴۰SUV خود است. اکنون در حالی که قرار است خودرو ماه آینده رونمایی شود، اطلاعات بیشتری از آن منتشر شده است.

ولوو ادعا می کندXC۴۰ به دلیل طراحی و ویژگی های جدیدش یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در جاده خواهد بود. طبق اطلاعات موجود باتری در کف خودرو تعبیه و سبب می شود مرکز گرانش آن پایین تر قرار گیرد. به این ترتیب هنگام تصادف از واژگون شدن خودرو جلوگیری می شود. علاوه بر آن ساختار باتری های جدید دارای یک قفس ایمنی و فضایی مخصوص به نام «فضای مچاله شدن» است تا هنگام تصادف از باتری لیتیوم یونی محافظت شود.

در کنار این موارد ولوو قسمت های جلو و عقب خودرو را قدرتمندتر کرده تا فقدان موتور بنزینی جبران شود و در نتیجه هنگام تصادف نیروهای برخورد کننده به کابین حامل سرنشینان فشار وارد نکنند.

علاوه براین موارد چند فناوری دیگر نیز در XC۴۰ به کار رفته که قبلا در هیچ خودروی ولوو وجود نداشته است. یکی از این موارد سیستم پیشرفته دستیار راننده همراه دوربین ها، رادارها و حسگرهای اولتراسونیک است.

این شرکت درباره جزئیات این سیستم توضیح زیادی نداده اما به نظر می رسدXC۴۰ با کمک این فناوری های جدید محیط اطراف خود را بهتر رصد می کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1028670

وب گردی

وب گردی