انتشار سه مجله تخصصی کشاورزی در واحد گرگان/  پرداخت حقوق به دانشجویان فعال در سرای نوآوری گیاهان زینتی

مسئول راه‌‌اندازی و سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌‌‌سازی گیاهان زینتی استان گلستان گفت: ۳ مجله تخصصی کشاورزی با درجه علمی پژوهشی وزارتین که مرتبط با فعالیت سرای نوآوری گیاهان زینتی است در واحد گرگان منتشر می‌شود.

مازیار احمدی گل‌‌‌سفیدی مسئول راه‌‌اندازی و سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌‌‌سازی گیاهان زینتی استان گلستان در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف راه‌‌‌اندازی این سرا گفت: هدف از راه‌‌‌‌اندازی این سرا، اقدام عملی برای ایجاد تحولات جدید در دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت از دانشگاه‌‌‌‌‌های نسل اول و دوم به سمت دانشگاه‌‌های نسل سوم و چهارم است. رسالت این سرای نوآوری، تربیت دانشجویان نوآور و دارای مهارت و کارآفرینی بوده که تحصیلات دانشگاهی دارند.

وی درباره ماموریت سرای نوآوری کشت و تجاری‌‌‌سازی گیاهان زینتی استان گلستان که اخیرا در واحد گرگان افتتاح و به بهره‌‌‌‌‌برداری رسیده است تشریح کرد: توسعه فعالیت شهرک‌ گلخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در راستای اجرای اقتصاد دانش‌‌‌‌بنیان، تجاری‌‌‌‌‌سازی و صادرات گیاهان زینتی، ورود دانشگاه به مسائل و چالش‌‌‌های اصلی کشور در حوزه تولید گیاهان زینتی، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانشجویان رشته‌‌های مرتبط که بتوانند در قبال دریافت حقوق ثابت، هزینه شهریه‌ خود را بپردازند و تا پایان دوران تحصیل خود امکان پس‌‌‌‌‌‌‌‌‌انداز هم داشته باشند از جمله برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌های تعیین شده ما در این سراست.

احمدی گل‌‌‌‌‌سفیدی خاطرنشان کرد: آموزش عملی و افزایش مهارت در بین دانشجویان رشته‌‌های کشاورزی، علوم گیاهی و سایر رشته‌‌های مرتبط که بتوانند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی، کارآفرین شده و اشتغال‌‌زایی در این زمینه داشته باشند مهم‌‌‌ترین دستاورد این سرای نوآوری خواهد بود.

مسئول راه‌‌اندازی و سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌‌‌سازی گیاهان زینتی استان گلستان اظهار کرد: توسعه دانش فنی و تولید گیاهان زینتی از طریق ورود استادان به‌‌‌‌‌همراه دانشجویان رشته‌‌‌‌های مرتبط در این سرا منجر به ایجاد شرایطی می‌‌‌شود تا دانشجویان رشته کشاورزی به‌‌‌طور عملی مهارت‌‌‌های لازم را در این فضا بیاموزند. زمانی که این دانشجویان، فارغ‌‌التحصیل می‌‌شوند جامعه می‌‌‌تواند به دانش آنها اعتماد کرده و سرمایه خود را جهت اشتغال‌‌زایی و توسعه اقتصادی در زمینه گیاهان زینتی با اطمینان به آنها بسپارد.

وی تاکید کرد: توسعه کشاورزی مدرن در منطقه و سایر نقاط کشور از طریق برنامه‌‌‌ها و طرح‌های تحقیقاتی در سرای نوآوری گیاهان زینتی، تاسیس بزرگترین پایانه تولید و فروش گیاهان زینتی در ایران و کشورهای همسایه که تاثیر مستقیمی بر افزایش سهم تولید ناخالص ملی خواهد داشت از برنامه‌‌‌های پیش روی ما در این سراست.

مسئول راه‌‌اندازی و سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌‌‌سازی گیاهان زینتی استان گلستان درباره مجلات تخصصی مرتبط به سرای نوآوری گیاهان که در این دانشگاه منتشر می‌‌‌شود گفت: در حال حاضر، ۳ مجله تخصصی با درجه علمی پژوهشی وزارتین که مرتبط با فعالیت سرای نوآوری گیاهان زینتی است در واحد گرگان منتشر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: مجله علمی پژوهشی فیزیولوژی محیطی گیاهی، مجله علمی پژوهشی اکوفیتوشیمی گیاهان دارویی و مجله علمی تکنولوژی بذر از مجلاتی هستند که مقالات حاصل از تحقیقات و پژوهش‌‌های کاربردی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سرای نوآوری گیاهان می‌‌‌تواند در آنها به چاپ برسد. دانشجویان و استادان رشته‌‌‌های کشاورزی، زیست‌‌‌شناسی، شیمی، گیاه‌‌‌پزشکی، بیوتکنولوژی و رشته‌‌‌های مرتبط با علم کشاورزی هم می‌‌‌توانند در این مجلات مقاله‌‌‌های خود را چاپ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028716

وب گردی

وب گردی