مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 6 مهرماه

«اختصاص ۲۵ درصد ظرفیت ژورنال‌های دانشگاه آزاد به دولتی‌ها، عدم امکان ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون طی مسیر قانونی و برگزاری دوره پودمانی انفورماتیک پرستاری» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ششم مهرماه به شرح زیر است:

اختصاص ۲۵ درصد ظرفیت ژورنال‌های دانشگاه آزاد به دولتی‌ها

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این عنوان روزنامه فرهیختگان اعلام کرد: «حداقل 25 درصد از ظرفیت هر ژورنال‌ دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ مقالات دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها اختصاص دارد. علاوه‌بر این، به‌تازگی توافقنامه‌ای با ISC امضا شده که براساس آن این پایگاه، بررسی و رتبه‌بندی و اعتباردهی ژورنال‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده گرفته است.»

۶ گام دریافت وام دانشجویی اربعین

در این عنوان روزنامه فرهیختگان، ۶ گام دریافت وام دانشجویی اربعین به صورت اینفوگرافی نشان داده شده است. در حالی دانشگاه آزاد اسلامی ستاد اربعین را در سازمان مرکزی این دانشگاه راه‌اندازی کرده است که وام ویژه کارکنان و دانشجویان نیز در این ستاد در نظر گرفته شده که در این اینفوگرافی نشان داده شده است.

عدم امکان ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون طی مسیر قانونی

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در این عنوان روزنامه فرهیختگان گفته است: «تدابیر بسیار سختگیرانه‌ای برای شناسایی افرادی که با ارائه مدارک غیرواقعی قصد ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را دارند، اجرا می‌شود. ورود دانشجو به دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقاطع عمومی صرفا از طریق کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و با کد اعلامی از این سازمان صورت می‌گیرد، بنابراین امکان ورود افراد بدون طی مسیر قانونی وجود ندارد.»

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های آفرینش در ششم مهرماه به شرح زیر است:

گزارش نیاز ارزی وزارت علوم به بانک مرکزی ارائه شد

این عنوان روزنامه آفرینش، از ارائه گزارش نیاز ارزی وزارت علوم به بانک مرکزی حکایت دارد. مجتبی صدیقی درباره رفع مشکل ارز دانشجویی برای سال تحصیلی جدید گفت: این موضوع پیگیری شده همچنین با بانک مرکزی صحبت کرده و نیاز ارزی که تا پایان سال، برای برگزاری فرصت تحقیقاتی، دانشجویان بورسیه خارج و بورسیه های زبان و ادبیات فارسی داریم را جمع بندی کرده و به بانک مرکزی ارائه داده ایم و امیدواریم حداقل بخشی از آن تامین شود.

دوره پودمانی انفورماتیک پرستاری برگزار می‌شود

این عنوان روزنامه آفرینش، از برگزاری دوره پودمانی انفورماتیک پرستاری حکایت دارد. ثبت نام دوره مقدماتی از25 شهریورماه آغاز شده است و تا 25 مهرماه 98 ادامه دارد.طول دوره مقدماتی 3 تا 6 ماه است.شهریه و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028720

وب گردی

وب گردی