بازتاب فرآیندهای علمی دانشمندان جهان اسلام در جایزه مصطفی(ص)

مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران گفت: مهمترین دستاورد جایزه مصطفی(ص) انتخاب و اهدای جایزه نیست؛ بلکه دیده­ شدن دانشمندان جهان اسلام و فرآیند‌های علمی آن­ها در جهان اسلام از طریق این جایزه به مجامع علمی است.

رضا زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز اظهار کرد: جایزه مصطفی(ص) یکی از عوامل موثر در رشد علمی دانشمندان جهان اسلام است که به نظر می‌رسد در دو دوره گذشته به خوبی توانسته توجه دانشمندان جهان را به خود جلب کند.

وی افزود: مهمترین دستاورد جایزه مصطفی(ص) انتخاب و اهدای جایزه نیست؛ بلکه دیده­ شدن دانشمندان جهان اسلام و فرآیند‌های علمی آن­ها در جهان اسلام از طریق این جایزه به مجامع علمی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم نسل دانشمندان در سال­‌های آتی از طریق جایزه مصطفی(ص)، ارتباطات خوبی با نهادهای بین­‌المللی برقرار کنند و با دیگر دانشمندان جهان اسلام آشنا شوند. همچنین دانشگاه‌های ممتاز از توانایی و دانش آنان نیز بهره‌مند شوند.

زرنوخی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده جایزه مصطفی(ص) در سطح جایزه‌­های معتبر بین­‌المللی مطرح شود تا کشورهای غیراسلامی نیز بتوانند از خروجی این جایزه استفاده کنند.

گفتنی است سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) آبان­‌ماه سال جاری با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانشمندان برجسته جهان اسلام در تهران برگزار می‌­­شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028733

وب گردی

وب گردی