نایب قهرمانی واحد نجف آباد در مسابقات ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد از نایب قهرمانی تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر این واحد در مسابقات ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز حمید منتظرالقائم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: هفتمین دوره مسابقات بزرگ ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه با حضور بیش از ۷۰ تیم شرکت کننده از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و تیم دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد متشکل از سیدعلی اکبر معینی، هادی داتلی بیگی و محمدحسین محمدی موفق شد مقام نائب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

وی شناسایی تیم های برنامه نویسی برجسته کشور، شناسایی ایده های بکر و خلاقانه و ورود این تیم ها به بازار کار را از اهداف اصلی برگزاری این رویداد برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود: پرورش ایده‌های خلاقانه در حوزه برنامه نویسی تلفن همراه‏، تقویت هویت ملی و فرهنگی با تاکید بر توانایی‌های علمی داخلی، آموزش رفتار‌های صحیح اجتماعی و اقتصادی در حوزه کسب و کار‌های نو و شناسایی توانمندی‌ها و هدایت استعداد‌های برتر در حوزه برنامه نویسی از جمله اهداف اساسی این رقابت ها است.

وی گفت: این رویداد از معتبرترین مسابقات برنامه نویسی تلفن همراه کشور می باشد و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶ دوره از این مسابقات برگزار شده و تیم های برنامه نویسی متعددی را وارد بازار کار کرده است.

دکتر حمید منتظرالقائم در تشریح نحوه برگزاری این مسابقات گفت: در هفتمین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور، تیم هایی از قبیل برنامه نویس، گرافیست و ایده پرداز با حضور حدود ۲۶۰ برنامه نویس در قالب تیم های ۲ تا ۴ نفره، ۴۸ ساعت فرصت دارند تا نسخه اولیه یک برنامه کاربردی تلفن همراه را مطابق قوانین و مقرات خاص، طراحی و پیاده سازی کرده و به تیم داوری تحویل دهند.

وی ادامه داد: در تمام این مدت تیم ها در محل برگزاری رویداد قرنطینه هستند و تیم های داوری و مشاور به صورت کامل بر نحوه عملکرد آن ها نظارت می کنند و در پایان تیم های برتر به مرحله نهایی راه پیدا می کنند و فرصت دارند تا مجدداً برنامه خود را برای داوران ارائه دهند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028748

وب گردی

وب گردی