کاهش آسیب های اجتماعی  و تحکیم خانواده از اصلی ترین دغدغه دانشگاهیان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاهیان دانست و گفت: تلاش در جهت کاهش این آسیب ها به طور حتم تحکیم خانواده را به دنبال دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بندرعباس، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس که در جمع حقوقدانان در دوره جامع آموزش داوری ـ حقوقی و با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در سالن شهید آوینی بندرعباس سخن می گفت: این حرکت را یک رخداد مثبت در راستای کاهش ورودی پرونده ها به مقامات قضایی عنوان کرد.

این حقوقدان دانشگاهی، احیای نهادهای داوری در جامعه را کمک شایسته ای در جهت پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان آمادگی دارد تا با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، در این حوزه فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه،، اهمیت و ترویج فرهنگ آموزش و آگاه سازی نسل جوان را از بزه کاری های اجتماعی در راستای پیشگیری از این آسیب ها مهم خواند و افزود: فرهنگ سازی، آموزش و توسعه زیر ساخت های اجتماعی می تواند شاکله خانواده را استحکام مضاعف بخشد و به نحو چشمگیری از آسیب هاب اجتماعی بکاهد.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان، عزم عمومی جامعه را برای کاستن از آسیب های اجتماعی خواستار شد و نقش خانواده را در این میان مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده به عنوان اولین نهاد تربیتی می توان نقش آفرین مهم و خوبی در جامعه باشد تا بتوان در مدارس و دانشگاه ها این آموزش های داده شده در خانواده تکمیل و استمرار داده شود.

در این همایش، علیرضا احمدی منش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، نیز گزارشی از آسیب های اجتماعی استان ارائه کرد و خواستار همکاری مراکز آموزشی با این نهاد قضایی شد.

احمدی منش با اشاره به وضعیت جامعه و مقابله با آسیب‌های نوپدید، در حوزه فناوری‌های جدید گفت: ظهور ماهواره، بازی‌های رایانه‌ای، تلفن همراه و اینترنت در کنار تهاجم فرهنگی دشمنان آسیب‌ های اجتماعی و روانی زیادی را سرازیر جامعه می کنند که باید با شناسایی این عوامل و نگاه دقیق و علمی به مسائل از ترویج و توسعه این فرهنگ مبتذل پیشگیری شود.

وی با اشاره به تعالیم اسلامی و دین مبین اسلام گفت: در دین مبین اسلام حریم خصوصی افراد آن قدر اهمیت دارد که احترام به آن به طور مستمر در کلام انبیا مکرم و امامان علیه السلام تاکید شده است ولی متاسفانه امروز با رشد فناوری و عدم شناخت خانواده ها از فضای مجازی، این حریم ها با چالش‌هایی مواجه شده که سلامت اخلاقی و حتی جسمانی کودکان و نوجوانان را در جامعه به مخاطره می اندازد.

رضا شهسواری مدیر اجرایی این همایش و مدیر موسسه چتر امید نیز گزارشی از اهداف این همایش عنوان کرد و خواستار همکاری جامعه حقوفدان برای پیشبرد اهداف حقوقی جامعه و فرهنگ سازی شد.

این دوره با حضور کارگاه ها تخصصی استادان مطرح کشوری ادامه یافت.

انتهای

کد خبر: 1028749

وب گردی

وب گردی