معلمی شریف‌ترین شغل دنیاست / مدرسه کانون زندگی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه کانون زندگی است و تلاش داریم جایگاه مناسبی برای فرهنگیان فراهم کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح ۷۲ مدرسه سطح استان کرمانشاه که در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد گفت: معلمان اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت هستند و همه تلاش‌مان این است که روز به روز شرایط کار معلمان بهتر باشد و جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه کانون زندگی و حیات است و مدرسه جان جانان انسان‌هاست، گفت: شغل معلمی شریف‌ترین شغل هستی است و همچنان معلمان در پرتو فرهنگ رفیع اسلام جایگاه بالایی دارند و مردم به آنها اعتماد دارند.

حاحی‌میرزایی اضافه کرد: در پرتو همت خیرین ویرانه‌ها آباد شد و امروز شاهد افتتاح مدارس هستیم و سرانه برخورداری دانش‌آموزان ۷۰ سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حالی که ۷۸ مدرسه در زلزله کرمانشاه آسیب دید اما خیرین ۱۹۰ مدرسه برای ساخت تعهد کردند که ۱۴۵ مدرسه ساخته شده است و این همان حس مسئولیتی است که رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران است و ما به دنبال توسعه این فرهنگ هستیم.

وزبر آموزش و پرورش گفت: در کنار آموختن دانش به دانش‌آموزان باید دانش‌آموزان را نسبت به محیط و رنج و آلام مردم حساس کنیم و خیرین نمونه‌ای از انسان‌ها با حس مسؤولیت‌پذیری هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۲ بلایای طبیعی شناسایی شده در جهان، ۳۷ بلایا در ایران اتفاق افتاده یا می افتد اما باید مردم را توانمند کنیم و می‌بینیم با توانمندسازی مردم، در برابر زلزله با ریشتر بالا، آسیب‌ها کمتر شده است.

حاحی‌میرزایی بیان کرد: نهادی که می‌تواند جامعه را در مقابل آسیب‌ها مصونیت دهد، نهاد آموزش و پرورش است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028758

وب گردی

وب گردی