اشتغال 400 زن عشایر در امر تولید

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: در حال حاضر 400 زن عشایر استان تهران در امر تولید محصولات مختلف مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هاتف ممیزی گفت: حدود ۴۰۰ زن عشایر در شهرستان‌های دماوند، شمیرانات، فیروزکوه، پاکدشت و دماوند در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، مواد لبنی، تولید صنایع دستی، قالی و قالیچه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری با هدف افزایش درآمد خانوار عشایری، توسعه توانمندی‌های اجتماعی و اقتصادی زنان عشایر و همچنین ارتقای مهارت فردی زنان عشایر در سطح استان‌تهران فعال است.

مدیر امور عشایر استان تهران گفت: عشایر استان‌تهران در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات لبنی، دامی، پروتئینی، کشاورزی و صنایع دستی تولید کردند که حدود نیمی از این تولیدات با مشارکت و همت زنان عشایری تولید شده است.

ممیزی تاکید کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

جمعیت عشایر استان تهران حدود ۱۵ هزار نفر است و ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند

به گفته مدیر امور عشایر استان‌تهران کوچ پائیزه عشایر از نیمه شهریورماه آغاز شده و تا ۲ ماه ادامه دارد و در نیمه آبان ماه عشایر در مناطق گرمسیر مستقر می شوند.

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه با اشاره به رشادت های این جامعه تولید کننده در هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: این جامعه در طول هشت سال دفاع مقدس یکصد شهید تقدیم به این نظام کرده است.

وی ادامه داد: جامعه عشایری در جبهه اقتصادی با تولید محصولات دامی، پروتئینی و کشاورزی نقشی پررنگ دارند و همچنین در طول 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در رویدادهای حساس کشور به ویژه جنگ هشت ساله دفاع مقدسی حضوری حماسی خلق کردند.

ممیزی تاکید کرد: گرچه جامعه عشایری استان تهران کمتر از یک درصد جمعیت این استان است اما این جامعه تولید کننده و اندک بیش از 20 درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان را تامین می کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: زنان و مردان عشایری در کنار فرزندان خود در عرصه های سخت و صعب العبور به خوبی در حال ایفای نقش هستند و به همین منظور دولت تدبیر و امید نیز با تسهیلات ارزان قیمت بانکی در تلاش است میزان تولیدات عشایری را در سراسر کشور و استان تهران افزایش دهد

وی با اشاره به اینکه عشایر استان‌تهران ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند، گفت:جمعیت عشایر این استان حدود ۱۵ هزار نفر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028771

وب گردی

وب گردی