نشست علمی و تخصصی با عنوان«مقاومت» در واحد بوشهر برگزار شد

همزمان با هفته غرورآفرین دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت این ایام، نشست علمی و تخصصی تحت عنوان «مقاومت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، سرهنگ احمد موحد مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در جلسه نشست علمی و تخصصی واحد بوشهر که به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج اساتید این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ گران‌سنگ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس و رشادت ها و دلاوری های رزمندگان و شهدای کشور درکنار فشارهای مختلف دیگر کشورها به ایران اسلامی در آن ایام و نیز تشریح زوایای تحقق این مقطع سترگ همواره باید موردتوجه و تأکید برای همگان به ویژه نسل جوانی که روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی و سال های جنگ تحمیلی را ندیده اند، باشد.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به راه‌های مختلف انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، اظهار کرد: در این راستا بیان خاطرات توسط جانبازان سرافراز، رزمندگان وخانواده شهدای معزز که آن دوران را لمس کرده و در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری منسجم داشته‌اند، روشی اثر گذار است چرا که شنیدن وقایع اتفاق افتاده از زبان ایشان، حلاوتی خاص و متفاوت برای قشر نوجوان و جوان جامعه خواهد داشت.

سرهنگ موحد یادآور شد: در استان بوشهر چندین عنوان کتاب در در حوزه تاریخ شفاهی، خاطرات آزادگان و رزمندگان، زندگی‌نامه شهدا، شعر و داستان‌های کودکانه دفاع مقدس تألیف شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال آن به نسل های جدید موجب بیمه شدن انقلاب و نظام می شود، تشریح کرد: سیره، روش و منش امام و شهدا بهترین الگو برای جامعه اسلامی کشورمان بوده و قطعأ می تواند به عنوان نقشه راهبردی برای ملل آزادی خواه باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر نیز در ابتدای این نشست تخصصی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان یکی از استان‌هایی که مستقیما با جنگ تحمیلی مواجه بوده و نقش مهم و اساسی در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: تاریخ استانی دفاع مقدس پر از سوژه‌های قوی دفاع مقدس است که می‌توان آنها را در سطح ملی مطرح کرد.

باقر گرگین با تأکید بر اینکه باید تاریخ ایران اسلامی را به خوبی برای نسل آینده انقلاب بازگو و زنده نگه داشت، عنوان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، رشد باورهای دینی و به رخ کشیدن قدرت ایمان و ایثار در دفاع از اعتقادات و میهن مان است که این مسئله در شرایطی که ارکان مختلف جامعه به شدت نیازمند تزریق امید است، زمینه ساز امید آفرینی در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با تولید محتوا و برنامه های اثرگذار، واقعیت ها، زوایای پیدا و پنهان جنگ تحمیلی و نیز کینه توزی های دشمنان انقلاب اسلامی را در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برهمگان آشکار ساخت، تشریح کرد: با برگزاری برنامه هایی فاخر، بستری مناسب برای واکاوی، نظریه‌سازی در ابعاد مختلف معارف دفاع مقدس و شناخت مسئله‌ای مبتنی بر روش‌های علمی ایجاد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028778

وب گردی

وب گردی