دستگاه دپیلماسی  باید مقاومت را محور سخنرانی خود قرار دهد

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود با توجه به بدعهدی‌های مکرر اروپا، توجه به منطقه و محور مقاومت را در اولویت سخنرانی‌های بین‌المللی خود قرار دهد.

دانشور خدابنده‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: با کمال گستاخی سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه ایران را محکوم حمله به تاسیسات آرامکو می‌دانند که این نوع برخورد حاکی از دنباله روی بی چون و چرای آنها از سیاست‌های اتهامی رژیم آمریکا است؛ اما روحانی به حالت ذلت‌باری با سران سه کشور مذکور دیدار می‌کند.

وی بیان کرد: تکلیف آمریکا که روشن است، دولتمردان دیپلمات به هیچ وجه نباید با آمریکا مذاکره کنند، متاسفانه دیدارهای روحانی در نشست سازمان ملل همراه با اقتدار و عزت جمهوری اسلامی نبوده است و البته از دستگاه دیپلماسی و رئیس جمهور نمی‌توان انتظار جندانی داشت؛ چرا که آن‌ها همه حیات و نجات کشور را در تعامل و مذاکره با غرب می‌دانند، به همین دلیل تاثیر مکرون بر روحانی بیشتر از دلسوزان نظام است؛ بنابراین نمی‌توان از دولت توقع داشت که از موضع عزت و اقتدار وارد شود.

مسئول واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: از دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود با توجه به بدعهدی‌های مکرر اروپا دستگاه دیپلماسی توجه به منطقه و محور مقاومت را در اولویت خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: دیدار رییس جمهور با جانسون و سران کشورهای که از محدود کردن بیشتر هسته‌ای ایران و توافق‌های جدید از جمله معاهده MTCR رژیم کنترلی فناوری موشکی و منطقه توافقات دیگر حرف می‌زنند، با جمهوری عزت در تضاد است.

خدابنده‌لو در پایان خاطرنشان کرد: ابتکار «ائتلاف امید، صلح هرمز»، با توجه به حضور شش کشور حاشیه خلیج فارس در ائتلاف آمریکا نمی‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028781

وب گردی

وب گردی