جای خالی دیپلماسی اقتصادی در سخنرانی و عملکرد رئیس جمهور

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: روحانی نه تنها در عملکرد کشوری خود، بلکه در سخنرانی‌های بین المللی نیز توجه خاصی به اقتصاد ندارند در حالی که معیشت و مشکلات اقتصادی جامعه یک معضل جدی است.

حمزه خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک اظهار کرد: مواضع روحانی در سخنرانی خود نسبت به مواضع قبل بهتر و انقلابی‌تر بود. اما بازهم نمی‌توان عملکرد وی را تنها با یک سخنرانی بین‌المللی سنجید.

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیان کرد: روحانی تمام تدابیر خود را در سیاست خارجه تعریف کرده و سیاست خارجه را در مذاکره و برجام خلاصه کرده است. این موضوع در سخنرانی سالانه روحانی در سازمان ملل و دیدارهای وی کاملا مشهود است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: روحانی بخش عمده متن سخنرانی در سازمان ملل را به بحث برجام اختصاص داده بود، در حالی که برجام به عقیده بسیاری از تحلیگران و حتی سران کشورهای غربی جوان مرده و هیچ دستاوردی ندارد.

وی درباره اشکالات وارده به سخنرانی روحانی در سازمان ملل گفت: روحانی به جای پرداختن به موضوعاتی که در عرف بین‌الملل جایگاهی ندارد، باید ظرفیت‌های داخلی کشور را به جهان معرفی می‌کرد یا سخنان ترامپ را مناسب پاسخ می‌داد تا دیگر کشوری به خود اجازه ندهند به عزت جمهوری اسلامی توهین کند.

خسروی ادامه داد: همان گونه که روسای جمهور کشورهای دیگر مواضعی در نقد رویکرد کلی نظام جهانی و هژمونی استکبار جهانی داشتند، روحانی نیز باید از پرداختن به حواشی دوری و بر مسائل اساسی کشور و جهان تکیه می‌کرد. به عنوان مثال مواضع اردوغان نسبت به عملکرد سازمان ملل از منظر تحلیگران سیاسی و بین الملل مناسب بود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در دولت روحانی هیچ گاه جایگاهی نداشت، اظهار کرد: روحانی نه تنها در عملکرد خود در کشور بلکه در سخنرانی‌های بین المللی نیز توجه خاصی به اقتصاد ندارند در حالی که معیشت و مشکلات اقتصادی جامعه یک معضل جدی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تنها نکته مثبت سخنرانی روحانی در سازمان ملل دفاع از حق مردم مظلوم فلسطینی‌ها بود که در راستای مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028786

وب گردی

وب گردی