توجه به کیفی‌سازی و حذف نمره از پژوهش‌های دانشگاهی، آمار پایان‌نامه‌فروشی را کاهش می‌دهد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: حذف نمره از پایان‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه با توجه به اثری که در کاهش استرس دانشجویان دارد، منجر به کاهش علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی دانشجویان برای خرید پایان‌‌‌نامه شده است و اشتیاق بیشتری برای کار‌کردن روی چالش‌‌‌‌های کشور با سطح کیفی بالا برای دانشجویان فراهم می‌‌‌شود.

حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حذف سیستم نمره‌‌‌‌دهی در پایان‌‌‌نامه‌‌‌های دانشگاه آزاد گفت: حذف نمره از بخش پایان‌‌‌نامه در دانشگاه آزاد منجر به بالارفتن سطح کیفی پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی خواهد شد که مهم‌‌‌‌‌ترین هدف آنها حل مسائل کشور براساس چالش‌‌‌ها و نیازهای موجود است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر، در بسیاری از دانشگاه‌‌‌های مطرح دنیا، سیستم ارزشیابی دانشجویان خصوصا در مرحله پایان‌‌‌‌‌نامه بر مبنای سطح کیفی ارائه شده است. این روش منجر به کاهش استرس دانشجویان در تاثیر‌‌گذاری نمره پایان‌‌‌نامه بر معدل شده است و در نتیجه، دقت عمل در تهیه یک پایان‌‌‌نامه را بالا خواهد برد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره اثرگذاری حذف نمره از پایان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه در جلوگیری از پایان‌‌‌‌‌‌نامه فروشی تصریح کرد: بدون تردید، اجرای سیستم حذف نمره از پایان‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه با توجه به اثری که در کاهش استرس دانشجویان دارد، شرایط مساعدی را برای اختصاص فرصت بیشتر به این امر فراهم کرده در نتیجه میزان علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندی دانشجویان برای خرید پایان‌‌‌‌‌نامه کاهش یافته است و اشتیاق بیشتری برای کار کردن روی موضوعات و چالش‌‌‌‌های کشور با سطح کیفی بالا برای دانشجویان فراهم می‌‌‌شود.

وی تاکید کرد: در سیستم ارزیابی پایان‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌‌ها بر مبنای سطح کیفی، پایان‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ای که درجه ضعیف را بیاورد رد شده و دانشجو فرصت دارد ظرف 6 ماه، دوباره پایان‌‌‌‌‌‌نامه مربوط را ارائه کند. در صورتی که وقتی سیستم نمره‌‌‌دهی در پایان‌‌‌‌‌نامه‌‌‌ها وجود داشت در بسیاری از مواقع برای اینکه دانشجو بتواند از این مرحله گذر کند استادان نمره قبولی به بیشتر پایان‌‌نامه‌‌ها ارائه می‌‌کردند که این امر بزرگ‌ترین ضعف سیستم نمره‌‌‌‌دهی در پایان‌‌‌نامه‌‌‌ها محسوب می‌‌‌‌شد.

رسولی درباره ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در طرح پایش یادآور شد: صنعت چرم و احیای دریاچه ارومیه دو ماموریت مهم در واحدهای دانشگاهی استان است که موضوع بیشتر پایان‌‌‌نامه‌‌های ما بر مبنای این دو موضوع یا در راستای 40 موضوع و چالش‌‌‌های تعیین شده کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028798

وب گردی

وب گردی