لزوم ایجاد رشته‌های آموزشی مهارت محور/ کاهش وابستگی اقتصادی به شهریه دانشجویان در دانشگاه آزاد

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر با اقدامات مثبت، وابستگی اقتصادی به شهریه دانشجویان را کاهش داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با هفته دفاع مقدس در سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان از واحدهای زاهدان، زابل و خاش بازدید و با خانواده شهیدان میرحسینی دیدار کرد.

حیدری در جمع کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش تقارن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و سال تحصیلی جدید را به فال نیک گرفت و گفت: شور و نشاط امروز ما و فرزندانمان درآغاز سال تحصیلی جدی ، ثمره ایثار و رشادت کسانی است که در هشت سال دفاع مقدس، به امام حسین (ع) و خلف صالحش خمینی کبیر (ره) اقتدا و از وجب به وجب این آب و خاک دفاع کردند و اجازه ندادند دشمن زبون به اهداف شوم خود برسد.

وی افزود: اگر از خود گذشتگی آنان که در آن زمان، زیر سایه گلوله و خمپاره و موشک جنگیدند و از جان شیرین و خون پاک خود گذشتند، نبود امروز نمی توانستیم زیرسایه آرامش و امنیت، زندگی کنیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اقتدار امروز ایران اسلامی و رشد و بالندگی آن در بسیاری از زمینه ها را ثمره جانفشانی عزیزانی دانست که فرهنگ ایثار، شهادت، بسیجی و عاشورا را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی با تأکید بر اینکه امروز مردم ایران بیش از پیش در صحنه های انقلاب حضور دارند و و همسو و هم جهت با مقام معظم رهبری هستند، گفت: اخلاص معظم له و درایت و آینده نگری ایشان و بصیرتی که در شناخت دشمن دارند، بیش از گذشته بر همگان روشن شده و وعده های توخالی دشمنان نظام و انقلاب، امروز عیان تر شده است.

حیدری تأکید کرد: ما دانشگاهیان خصوصاً خدمتگزاران نظام در دانشگاه آزاد اسلامی، در این بازه مهم تاریخی که همزمان با گام دوم انقلاب است، رسالتی مهم بر دوش داریم. چرا که در دانشگاهی خدمت می کنیم که ثمره این انقلاب است. در دانشگاهی مشغول به انجام وظیفه هستیم که بسیاری از مدیران و افراد موفق و پرتلاش و شاخص این کشور، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

وی در ادامه گفت: نگاه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده بزرگ این دانشگاه این است که باید بیش از پیش در خدمت نظام، انقلاب و گوش به فرمان مقام عظمای ولایت باشیم و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بکوشیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم ایجاد و راه اندازی رشته‌های آموزشی مهارت محور در این دانشگاه تأکید کرد و افزود: همانطور که اقتصاد کشورمان در طول سالیان متمادی حتی پیش از انقلاب وابسته به نفت بوده و هست، حیات اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دانشجو وابسته است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سالهای اخیر با اقدامات مثبت، وابستگی اقتصادی به شهریه دانشجویان را کاهش داده است. این وابستگی باید بیش از گذشته، با اقدامات کارشناسی و همچنین فعالیت در زمینه اقتصاد دانش بنیان، کاهش یابد.

حیدری در ادامه از قسمت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش، مزرعه تحقیقاتی و کشاورزی و کاشت نهال، گلخانه و مزرعه نمونه پسته این واحد دانشگاهی بازدید کرد و اقدامات صورت گرفته در این بخش را بسیار مثبت دانست.

در ادامه این جلسه دکتر سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اقدامات انجام شده در واحد خاش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اقدامات خوبی در این واحد دانشگاهی انجام شده که جای تشکر و قدردانی دارد اما زمینه برای کار و تلاش بیشتر فراهم است.

وی در ادامه افزود: با اقدامات صورت گرفته، زمینه راه اندازی ساختمان آموزشی در نوک آباد و ایرندگان و همچنین مدرسه سما در خاش فراهم شده و بزودی شاهد افتتاح این مراکز آموزشی در شهرستان خاش خواهیم بود.

گفتنی است حیدری در بدو ورود به شهرستان خاش، با حضور برمزار شهدای گمنام شهرستان و نثار گل و ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

تأسیس رشته‌ در دانشگاه آزاد اسلامی براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود دراستان‌ها

حیدری در بازدید از واحد زابل، با تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، دانشگاه آزاد اسلامی را ثمره نظام مقدس جمهوری انقلاب اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه بستر رشد و شکوفایی را در سراسر کشور برای همه ایجاد کرده و توانسته نهال علم را در نقطه صفر مرزی غرس کند.

حیدری با تأکید بر اینکه رشته‌ های تحصیلی باید در دانشگاه آزاد اسلامی براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان‌ها تأسیس شوند، گفت: این موضوع سبب ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی می شود.

در این جلسه محمدعلی قهرمانی فرماندار شهرستان نیمروز با اشاره به پتانسیل های معدنی در منطقه سیستان خواستار گسترش رشته های تحصیلی شدند.

وی همچنین برای ارائه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به ساختمان آموزشی شهر نیمروز و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل اعلام آمادگی کردند.

بازدید از مدارس سما و مرکز آموزشهای تخصص کوتاه مدت واحد زابل

حیدری و هیأت همراه از مدارس سما و مرکز آموزشهای تخصص کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل بازدید کردند.

وی در این بازدید ضمن ابلاغ سلام دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به دانش آموزان گفت: شما آینده سازان این مرز و بوم هستند که باید با داشتن هدف فرصت ها را غنیمت بدانید و با جدید و تلاش زمینه رشد اجتماعی و معنوی خود را فراهم سازید.

دیدار حیدری با خانواده شهیدان میرحسینی

حیدری و هیأت همراه با خانواده شهیدان میرحسینی دیدار و گفت وگو کردند.

وی در این دیدار گفت: شهادت بالاترین درجه است که یک انسان می تواند به آن برسد و شهدا نظر کرده خداوند سبحان هستند .

حیدری ابراز امیدواری کرد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران این نهاد فرهنگی خادمان لایقی برای شهدا و خانواده های معظم شان باشند و بتوانند در راستای زنده نگه داشتن یاد این شهیدان والامقام قدم هایی مثبت بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028812

وب گردی

وب گردی