اولین یادواره شهدای جاویدالاثر استان قزوین در واحدتاکستان برگزار شد

اولین یادواره شهدای جاویدالاثر استان قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان با حضور برادرشهید حسن طهرانی مقدم  پدر موشکی ایران  برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحدتاکستان، همزمان با گرمیداشت هفته دفاع مقدس اولین یادواره شهدای جاویدالاثر استان قزوین با حضور سردار جانبازمحمد طهرانی مقدم از فرماندهان و سرداران هشت سال دفاع مقدس و برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران، سرهنگ هاشم آذربایجانی فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین،حجت‌الاسلام محمد محبی مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، رضا شعبان نژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، رضا طاهری فرماندار تاکستان، سرهنگ حیدری فرمانده سپاه ناحیه امام علی (ع) تاکستان ، سرهنگ عزیزی فرمانده انتطامی تاکستان، اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان، رؤسای ادارات تاکستان، استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در محل آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار محمد طهرانی مقدم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام و جاوید الاثر استان قزوین اظهار داشت: سخن گفتن در وصف شهدا کار بسیار سختی است؛ اما از طرفی می توانیم در قبال جانفشانی هایی که این عزیزان انجام داده اند خدمات بهتر و قدم مفیدتری برداریم و اقدام دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان در برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدای جاویدالاثر استان قزوین آن هم برای اولین مرتبه در استان, ستودنی و ارزشمند است.

طهرانی مقدم در ادامه به بیان خاطره‌ای از سفر شهید حسن طهرانی مقدم به روسیه پرداخت و گفت: زمانی که حسن برای تهیه یک سری موشک به روسیه رفته بود، ژنرال روسی خطاب به حسن گفت: «مثل شما مثل تشنه در بیابان است، بنابراین ما شرایط برای دادن موشک را تعیین می‌کنیم» که حسن در جواب به وی گفت «همچنان که زیر بار ذلت غرب نرفتیم زیر بار تحمیل شرق نیز نخواهیم رفت. خودمان موشک می‌سازیم و فرداها شما می‌آیید و از ما موشک خریداری می‌کنید».

وی افزود: روزی شهید طهرانی مقدم مشغول تست اولیه موشکی بود که داخل خودش منفجر شد و پوسته آن به یکی از کوه‌های اطراف محل آزمون اثابت کرد. وقتی به طرف آن رفتیم و پوسته را برداشتیم بر روی دوده‌های پوسته موشک نوشته حیدر حک شده بود.

برادر شهید طهرانی مقدم خاطرنشان کرد: همان شب شهید طهرانی مقدم در خواب می‌بیند که یک مرد نورانی از او علت ناراحتیش را می‌پرسد و حسن نیز انفجار موشک را تعریف می‌کند. این مرد در جواب مکان اتصالی را می‌گوید. وقتی حسن نام این مرد را می‌پرسد در جواب اسم حیدر را می‌شنود. فردای آن روز حسن برای بازبینی موشک منفجر شده به محل می‌رود و متوجه می‌شود همان محلی را آن مرد گفته است دچار اتصالی شده بود.

در ادامه رضا شعبان نژاد سرپرست دانشگاه‌ آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها گفت: ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و شکوفایی علمی در کنار یکدیگر زمینه ارتقاء و پیشرفت همه جانبه میهن اسلامی در تمامی زمینه ها را فراهم میکند.همانطور که مدافعان حریم و حرم در هشت سال دفاع مقدس و سرنگونی داعش حافظ مرزهای جمهوری اسلامی بوده و کماکان نیز هستند، دانشگاهیان نیز خود را متعهد به حفاظت از مرزهای فرهنگ و اعتقادات و علوم اسلامی می دانند.

وی با تأکید بر آن که یاد و نام شهداء هرگز حذف شدنی نیست و همیشه جاودانه باقی میماند و همه به نیکی از آنها یاد می کنند افزود: بی شک میزبانی شهداء و زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء رسالت دانشگاه آزاد اسلامی و جزو افتخاراتش است.

رضا شعبان نژاد در ادامه گفت : شهداء با تمام اخلاص خود، جان خود را به پیشگاه خدا دادند و هر آن چه نزد خداوند است ابدی است و کسانی که همه هستی خود را در طبق اخلاص تقدیم کرده و با خدا معامله می کنند، زنده هستند و جاودانه خواهند ماند.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از دانشجویان فرزند شهید دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028839

وب گردی

وب گردی