حذف نمره از پایان‌‌‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی رفع چالش‌‌‌‌‌های کشور را هموار می‌‌کند

معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی گفت: با حذف نظام نمره‌‌‌دهی در پایان‌‌نامه‌‌ها، بدون تردید سطح کیفی پایان‌‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی افزایش یافته و در مسیر حل مشکلات کشور قرار می‌‌‌‌گیرد.

علی نیازی معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف سیستم نمره‌‌‌‌دهی در پایان‌‌‌نامه‌‌‌های دانشگاه آزاد گفت: با حذف سیستم نمره‌‌‌‌دهی، دغدغه و استرس دانشجویان تا حد زیادی کاهش یافته و با توجه به راه‌‌‌‌‌اندازی طرح پایش، دانشجو دیگر نگران نمره پایان‌‌‌نامه نخواهد بود بلکه حل مشکلات کشور هدف اصلی پایان‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی می‌‌شود.

وی در ادامه تشریح کرد: در روش حذف سیستم نمره‌‌‌‌‌دهی، سطح کیفی پایان‌‌نامه‌‌‌‌‌‌‌ها و میزان اثرگذاری در حل مشکلات جامعه مورد بررسی قرار می‌‌‌گیرد و بر همین مبنا پایان‌‌نامه‌‌ها ارزیابی می‌‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری واحد تهران مرکزی درباره اثرات حذف نمره از پایان‌‌‌نامه خاطرنشان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های مطرح دنیا، نظام نمره‌‌‌‌‌‌دهی حذف شده است، بر همین مبنا و با توجه به تجربیاتی که دانشگاه آزاد هم طی این سال‌‌‌‌‌ها داشته است؛ با حذف نظام نمره‌‌‌دهی در پایان‌‌نامه‌‌ها، بدون تردید سطح کیفی پایان‌‌‌نامه‌‌‌های دانشجویی افزایش یافته و در مسیر حل مشکلات کشور قرار می‌‌‌‌گیرد.

نیازی درباره اثرگذاری حذف نمره از پایان‌‌‌نامه در جلوگیری از پایان‌‌نامه‌‌فروشی تصریح کرد: با توجه به طرح پایش که موضوع پایان‌‌‌نامه‌‌‌‌ها باید بر مبنای حل مشکلات و چالش‌‌‌‌های کشور باشد دیگر مثل روال سابق نیست که دانشجو انتخاب موضوع کند بلکه باید بر مبنای همین موضوعات و ماموریت تعیین شده در هر واحد دانشگاهی پایان‌‌نامه‌‌‌ها ارائه شوند. به این ترتیب، راه برای فروش پایان‌‌‌‌نامه‌‌‌‌‌های دانشجویی بسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حقیقت، حذف نمره از پایان‌‌‌نامه، توجه و اشتیاق دانشجویان را به انجام کارهای پژوهشی افزایش داده و بدون تردید عاملی موثر در حذف پایان نامه فروشی خواهد بود. در این روش دانشجو بدون استرس قدم‌‌های استواری در جهت ارائه پایان‌‌نامه برداشته که با توجه به اجرایی شدن طرح پایش در دانشگاه آزاد، گامی موثر در جهت حل مشکلات کشور با تمرکز و انگیزه بیشتر دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

گفتنی است، چندی پیش دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نظام نمره‌‌‌دهی پایان‌‌‌نامه‌‌‌های ارشد را اعلام کرد که بر این اساس نمره برای پایان‌‌نامه‌‌‌‌های ورودی ۹۵ به بالا حذف و به صورت کیفی محاسبه و ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028845

وب گردی

وب گردی