بودجه خرید تجهیزات آتش‌نشانی تا پایان سال به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: تا پایان سال بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطقی پیش از دستور گفت: روز 7 مهر روز یادآوری و گرامیداشت فداکاری‌های آتش‌نشانان است.

وی افزود: امیدواریم با گسترش فرهنگ ایمنی شاهد کاهش حوادث باشیم و شهروندان در ایمنی بیشتری زندگی کنند.

نوری گفت: کمیسیون سلامت و خدمات شهری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران بر دو موضوع در دو سال گذشته تمرکز بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: اولین موضوع افزایش کیفیت و ایمنی زندگی آتش نشانان در ماموریت‌های شغلی شأن است که همراه شده است با توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و در نتیجه کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به صحنه حوادث.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان سال ۹۸ عدد بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

نوری گفت: طبق برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهرداری به عنوان مسئول اصلی حفظ ایمنی در فضاهای عمومی شهر است و باید نسبت به حوادث ممکن الوقوع و پیشگیری از وقوع آن اهتمام بورزد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع مخاطرات باید پایش اقدامات شهرداری توسط تعدادی از دانشگاه‌ها می‌باید انجام می‌گرفت که این موضوع در هشت محور انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان اجرایی شدن ضوابط مربوطه به خصوص در پارک‌ها نگران کننده است و باید گفت پس از بازدید از ۳۵۰ پارک تعداد ده هزار خطر شناخته شده است.

نوری تصریح کرد: 7 هزار خطر از این تعداد در حوزه ایمنی و بهداشت و سه هزار خطر در حوزه محیط زیست بوده است البته مخاطرات فیزیکی ۷۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028850

وب گردی

وب گردی