آمادگی تامین ارتباط بیش از دو میلیون زائر اربعین در مرز بین المللی مهران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به حذف ویزا با کشور عراق گفت: با توجه به اینکه سال گذشته حدود 65 درصد ترافیک زائرین اربعین از مرز مهران بوده، پیش بینی های لازم جهت تامین ارتباط پایدار در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران انجام شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به ارتقا ظرفیت تمام سایت‌های تلفن همراه در منطقه مرزی مهران و شهر مهران گفت: با هماهنگی به عمل آمده با اپراتورهای تلفن همراه، 12 سایت سیار نصب شده و همچنین با ایجاد ظرفیت انتقال در مسیر مهران- ایلام در صورت بالا رفتن ترافیک ارتباطی زائرین، پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

بیرامی با اشاره به مشکل ارتباطی مسیرهای منتهی به مرز مهران تصریح کرد: با ایجاد رومینگ بین اپراتورها در تمام مسیرها و همچنین تکمیل پوشش تلفن همراه کمربندی شرقی ایلام و مسیر ایلام - کرمانشاه جاده حمیل توسط همراه اول، پوشش 100درصدی جاده‌ای انجام گرفته است.

وی ضمن تاکید بر همکاری اپراتورهای تلفن همراه برای تامین ارتباط مناسب افزود: اپراتور اول با ایجاد چتر WIFI رایگان از شهر مهران تا پایانه مرزی به طول 14 کیلومتر به زائرین ارائه خدمت می‌دهد و همچنین در مهران ظرفیت پهنای باند از یک به سه گیگا بایت و در پایانه مرزی مهران از یک به ۲ گیگا بایت افزایش می‌‌یابد.

بیرامی با بیان اینکه چهار کانکس اضطراری همراه اول در ایام اربعین در پارکینگ اربعین، پل زائر و پایانه مرزی مهران نصب می‌شود، گفت: ۱۰ دستگاه تلفن همگانی در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات به زائران امام حسین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به خدمات واحدهای تابعه وزارت گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت با ارتقا ظرفیت شبکه فیبرنوری در پروژه نور 2 به میزان 48core و ارتقای ظرفیت پهنای باند مورد درخواست اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های مخابراتی در خدمت زائرین خواهد بود.

بیرامی از نصب و راه اندازی دو دستگاه خودپرداز سیار پست بانک در مرز مهران خبر داد و گفت: شعب کشیک پست بانک در ساعت غیر اداری برای ارائه خدمات بانکی در سطح استان ایلام فعال هستند و شرکت پست نیز در این ایام با راه اندازی باجه شبانه روزی و جمع آوری اشیا گمشده زائرین در مرز مهران مستقر می‌شود.

وی در پاسخ به احتمال اختلال در شبکه ارتباطی افزود: گروه پایش سازمان فناوری اطلاعات در مرز مهران برای بررسی کیفیت شبکه در ایام اربعین مستقر می‌شود.

بیرامی در خصوص خدمات محتوی در زمینه اربعین گفت: با همکاری اپراتور دوم در استان ایلام اپلیکیشن جامع اربعین با نام مسیر رستگاری طراحی شده که خدماتی همچون آخرین وضعیت ترافیک جاده‌ای، محل استقرار موکب‌ها، مناطق پر ازدحام و موارد نیاز مرتبط با زائرین را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028899

وب گردی

وب گردی