سازش اصلی‌ترین دلیل اصرار دولت به مذاکره است

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت: اصرار تیم روحانی بر مذاکره از اعتقاد به گفتمان سازش سرچشمه می‌گیرد.

حامد نجاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به مذاکرات صورت‌ گرفته توسط دولت با طرف‌های غربی اظهار کرد: عقب‌نشینی در مذاکره، منجر به گستاخی دشمنان کشور و بحث درباره مسائل مهمی مانند قدرت موشکی می‌شود که تضعیف ایران را در پی خواهد داشت.

به گفته نجاتی اصرار تیم روحانی بر مذاکره از اعتقاد به گفتمان سازش سرچشمه گرفته و دولت قائل به همسویی با جریان جهانی شدن است؛ از این رو دولتمردان تعامل با غرب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: دولت اراده کافی و تصمیم مشخصی برای خروج از برجام ندارد؛ زیرا این معاهده نتیجه تمامی فعالیت‌های 6 ساله آن بوده است، بنابراین دولتمردان به‌دنبال حفظ دستاورد خود خواهند بود.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد واحد رشت به اهمیت برجام در نگاه دولت اشاره کرد و گفت: حیثیت دولت با شکست برجام به کلی از بین خواهد رفت در نتیجه تمامی فعالیت‌های خود را معطوف به حفظ این معاهده خواهد کرد.

نجاتی به شعار دولت مبنی بر تعامل و مذاکره با دنیا اشاره کرد و گفت: دولت اکنون نیز طرفدار شعار مذاکره و گفت‌وگو با دنیاست.؛ زیرا روحانی از طریق مطرح کردن موضوع گفت‌و‌گو با دنیا به دنبال حفظ برجام است و کابینه دولت دوازدهم تمامی تلاش‌ خود را برای بیرون نرفتن اروپا از برجام به کار می‌بندد.

وی ادامه داد: در صورت خروج اروپا از برجام مردم انتظار دارند تا روحانی جواب دندان‌شکنی به این بدعهدی بدهد و رئیس جمهور باید از این معاهده خارج شود.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد واحد رشت به مطرح شدن دو قطبی‌های کاذب در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: دولت روحانی از ابتدا، حیات خود را در دوگانه‌سازی و دوقطبی کردن جامعه دیده است. مسائلی چون یارانه، خودروسازی یا دیوارکشی بین مردم منجر به انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی شده و طرح مباحث فرعی با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: تیم رسانه‌ای دولت با پرداختن به مسائلی چون دختر آبی و رفتن بانوان به ورزشگاه‌ها، دنبال سرپوش گذاشتن روی اشتباهات دولتمردان است و قصد کنار زدن مسائل اصلی جامعه را دارد. این تیم در مواقع بحرانی به داد دولت رسیده و موضوعات فرعی را در نگاه مردم مهم جلوه داده است.

وی در پایان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام مجلس اگر در دست طیفی خاص قرار بگیرد پایان عمر دولت فرا خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028901

وب گردی

وب گردی