هوش مصنوعی از این پس استخدامتان می کند

هوش مصنوعی (AI) و فناوری تشخیص چهره برای اولین بار در مصاحبه های شغلی در انگلستان برای شناسایی بهترین متقاضیان کار استفاده می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «Unilever »، غول کالاهای مصرفی، از جمله شرکت هایی است که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند. این شرکت از متقاضیان شرکت در آزمون کاریابی می خواهد تا گوشی های همراه یا لپ تاپ های خود فیلم گرفته و به مجموعه ای از سوالات شغلی یکسان پاسخ دهند. از طریق هوش مصنوعی زبان، لحن و حالات چهره متقاضیان در هنگامی که به سوالات پاسخ می دهند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

این الگوریتم ها از پیش حدود 25000 قطعه حالات چهره و اطلاعات زبانی جمع آوری شده از مصاحبه های قبلی کسانی که

بهترین متقاضیان دوره های قبلی را که به استخدام درآمده و ثابت کردند که در انجام کار توانایی خوبی دارند را مقایسه کردند.

« Hirevue »، شرکت آمریکایی که فناوری این مصاحبه ها را توسعه داده، ادعا می کند که شرکت های استخدامی را قادر می سازد تا در مرحله اولیه با استفاده از مصاحبه های بیشتر با تکیه بر CV ها مصاحبه کنند و نشانگر معتبرتر و عینی تری از عملکرد آینده بدون تعصب انسانی فراهم آورند.

با این حال ، دانشگاهیان و کسانی که در این زمینه تجربه بسیار زیادی دارند، هشدار دادند که هر فناوری هوش مصنوعی یا تشخیص چهره به ناچار سوابق داخلی را در پایگاه های داده خود ایجاد می کند که می تواند برخی از متقاضیان را از سایرین جدا کرده و افراد بااستعدادی را که ممکن است مطابق هنجارهای شرکت مبدا نباشند، حذف کند.

«آنا کاکس»، استاد تعامل انسان و کامپیوتر در UCL در این باره می گوید: این روش به نفع افرادی است که در مصاحبه های ویدیویی خوب هستند. هر مجموعه داده ای دارای استانداردهایی خواهد بود که طبق آن افرادی که واقعاً در این کار عالی بودند را انتخاب خواهد کرد.

Hirevue که ماه گذشته تزریق سرمایه گذاری چند میلیارد پوندی عمده ای را از طریق گروه Carlyle دریافت کرده، می گوید که این فناوری از اطلاعات 100000 مصاحبه در انگلستان استفاده کرده است.

در سراسر جهان ادعا می شود که هر 90 روز یک میلیون مصاحبه و بیش از 150،000 ارزیابی قبل از استخدام ارائه می شود.

«لورن لارسن»، مدیر ارشد فناوری Hirevue در این باره به روزنامه «دیلی تلگراف» گفت که 80 تا 90 درصد ارزیابی پیش بینی ها بر اساس تحلیل الگوریتم های استفاده کاندیداهای متقاضی کار از زبان و مهارت های کلامی است.

ما به لحن صدا نگاه می کنیم. اگر کسی واقعاً آهسته صحبت کند، شما احتمالاً نمی خواهید روی خط تلفن باقی بمانید تا چیزی از آنها بخرید. از سوی دیگر اگر کسی در هر دقیقه 400 کلمه صحبت کند، مردم آنها را درک نخواهند کرد. هر دوی این روش ها همدلی را در مردم به وجود نمی آورد که بخشی از کار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028920

وب گردی

وب گردی