ثبت نام 231 دانشجوی غیرایرانی در واحد کرمانشاه/ دانشجویان غیرایرانی سفیران فرهنگی دانشگاه هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در سومین جلسه شورای بین الملل واحد کرمانشاه در سال جاری گفت: هر کدام از دانشجویان غیرایرانی می توانند به عنوان یک سفیر فرهنگی عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد استان و واحد کرمانشاه در جلسه شورای بین الملل واحد کرمانشاه گفت: هدف از جذب دانشجویان غیر ایرانی فقط درآمد زایی نیست بلکه این امر موجب ارتقای علمی پژوهشی دانشگاه و ایجاد فضای رقابت بین دانشجویان خواهد شد در نهایت هر کدام از این دانشجویان می توانند به عنوان یک سفیر فرهنگی عمل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: اهمیت آشناسازی دانشجویان غیر ایرانی با زبان فارسی بسیار مهم است و این دانشجویان باید در وهله اول بتوانند زبان فارسی را یاد بگیرند و بعد در مسیر تعالی علمی گام بردارند.

وی تهیه بروشور های راهنمای دانشگاه، برگزاری اردوهای داخل شهر و استان، آشناسازی با فرهنگ و آداب و سنت های بومی همچنین دیدار از موزه ها را از دیگر برنامه های این واحد دانشگاهی جهت دانشجویان غیر ایرانی عنوان کرد.

مهدی صادقی مدیر دفتر جذب و هدایت دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نیز از ثبت نام 231 داوطلب عراقی تحصیل در این دانشگاه در سامانه سازمان مرکزی خبر داد.

صادقی با بیان چند برابر شدن تعداد داوطلبان غیر ایرانی ثبت نام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه اعلام کرد که: از تعداد 231 داوطلب حضور در واحد کرمانشاه ثبت نام شده در سامانه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 60 نفر به این دانشگاه مراجعه و ثبت نام قطعی شده اند و مابقی آنها نیز پس از تایید سازمان مرکزی طی چند روز آینده ثبت نام خواهند شد.

وی به این نکته اشاره کرد که در سال گذشته 26 دانشجوی غیر ایرانی در واحد کرمانشاه شاغل به تحصیل بوده اند که این تعداد در سال تحصیلی جدید به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است و مهمترین دلیل این امر حضور در فضای آموزشی مناسب و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به عنوان یکی از هفت دانشگاه معتبر مورد تایید وزارت علوم و رایزن فرهنگی آموزشی کشور عراق است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028959

وب گردی

وب گردی