وکالت رایگان 10 هزار پرونده قضایی برای مددجویان کمیته امداد

کانون وکلا 5 هزار خدمت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در سه ماه اول سال ارائه کرده و 10 هزار پرونده قضایی به صورت افتخاری وکالت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عیسی امینی در مراسم تمدید تفاهمنامه کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تا پایان امسال حداقل 20 درصد به خدمات حقوقی اضافه می‌کنیم و کانون وکلا افتخار می‌کند که بیش از ۸۰ سال است این خدمات انسان دوستانه را انجام می‌دهد و بعد از انقلاب اسلامی در قانون اساسی هم ذکر شده است که باید به مردم خدمت حقوقی رایگان ارائه دهیم و کمک کنیم و افرادی که زیر پوشش کمیته امدادحضرت امام (ره) هستند ذاتا کسانی هستند که استحقاق این خدمت را دارند.

وی افزود: خدمتی که کانون وکلا ارائه می دهد ممکن بود بر دوش دولت یا حاکمیت قرار بگیرد.

امینی گفت: اعتقاد ما بر این است که کانون وکلا به عنوان کهن‌ترین نهاد مدنی کشور باید خود را در خدمت مردم بداند و وظیفه ما فقط عقد قرارداد نیست بلکه باید به عدالت گستری در کشور کمک کنیم.

رئیس کانون وکلا گفت: با عشق، اعتقاد و بدون تکلیف مادی این کار را انجام می‌دهیم و آمادگی کامل را برای تمدید و اجرای موثر این تفاهم نامه داریم و از معاونت حقوقی کمیته امداد هم بسیار تشکر می‌کنیم.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در سخنانی از تلاش ها و معاضدت های وکلای دادگستری قدردانی کرد و گفت: ما از بخش های تخصصی در جامعه هدف کمیته امداد کمک خواهیم گرفت.

وی افزود: وکلا خالصانه از مشکلات مردم گره گشایی می کنند و صرفا با انگیزه معنوی استیفای حق می کنند.

بختیاری گفت: بر اساس آمار ما در سال ٩٧ و سه ماهه اول امسال در کل کشور ٣٢٧ میز خدمت معاضدت قضایی توسط کانون های وکلا وجود دارد و وکلا 10 هزار پرونده قضایی را به صورت افتخاری وکالت کرده اند و بر همین مبنا خیلی از اعضای کمیته امداد از تحت پوشش خارج شده اند و این افتخاری برای کمیته امداد و کانون وکلا است.

وی ادامه داد: تعداد وکلای همکار با کمیته امداد برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان امسال به ۹۵۱ وکیل افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد از اقدامات نیکوکارانه وکلا در حمایت از جامعه هدف کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: علاوه بر معاضدت قضایی، بیش از هزار نفر از وکلا در طرح اکرام ایتام مشارکت دارند.

گفتنی است؛ با توجه به اتمام دوره دو ساله تفاهم‌نامه اولیه بین کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری که در دی‌ماه سال ۹۵ به امضا رسیده بود، تفاهم‌نامه جدید به مدت سه سال میان روسای این دو نهاد به امضا رسید.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028960

وب گردی

وب گردی