9 مجله علمی و تخصصی در واحد مشهد منتشر می‌‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: 9 مجله علمی و تخصصی در واحد مشهد داریم و یکی از مجلات ما با عنوان علوم طبیعی زمین به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌شود.

اسماعیل خیرخواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات تخصصی علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌‌شود گفت: در حال حاضر، 9 مجله علمی و تخصصی در واحد مشهد داریم. یکی از مجلات ما با عنوان علوم طبیعی زمین به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌شود. بقیه مجلات هم در جه کیفی خوبی دارند؛ اما هنوز موفق به کسب مجوز وزارتین نشدند و با مجوز رسمی سازمان مرکزی فعالیت دارند.

وی تشریح کرد: مجلاتی در رشته‌‌‌های ادبیات فارسی، فقه و تاریخ، معماری، فنی و مهندسی داریم و مهم‌‌‌‌ترین مجله واحد دانشگاهی مشهد مجله علوم زمین است. یک مجله شیمی هم در واحد قوچان منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌شود که رده بین‌‌‌‌‌‌المللی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره مشکلاتی که بخشنامه‌‌های جدید در خصوص ارائه مجلات ایجاد کردند، اظهار کرد: طبق بخشنامه‌‌های جدید مدیر مسئول مجله‌‌‌های دانشگاه باید استاد تمام باشد و با توجه به اینکه شرایط حضور استادانی با این شرایط را نداریم باید به سراغ استادان دانشگاه‌‌های دولتی برویم.

خیرخواه تصریح کرد: مطالب و مقالاتی که در مجلات ما منتشر می‌‌‌‌‌شود شامل نوشته‌‌های استادان دانشگاه آزاد و دولتی است. هیئت تحریریه هم باید چند نفر از اعضای هیئت علمی دانشگا‌‌ه‌‌‌های دولتی و آزاد باشند؛ اما ترجیح ما به حضور اعضای هیئت علمی واحد مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر نشریات دانشجویی که فعالیت دارند به صورت فصل‌‌‌نامه و 4 بار در سال منتشر می‌‌شوند. تعداد محدودی از این نشریات به صورت کاغذی منتشر می‌‌‌‌‌شود و بعد از آماده شدن هر نشریه، نسخه الکترونیکی آن همراه با فایل پی دی اف مقالات با فهرست کامل آن منتشر می‌‌‌شود. کلیه مجلات مربوط به دانشگاه بعد از دریافت تایید نهایی در سایت دانشگاه قرار می‌‌گیرند.

خیرخواه در پایان تاکید کرد: مجلات ما به صورت الکترونیکی و فصلنامه منتشر می‌‌شود، چند نسخه هم برای ارائه مطالب به صورت مکتوب به ارگان‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های مرتبط بعد از انتشار ارسال می‌‌‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028964

وب گردی

وب گردی