ضریب نفوذ پیاده‌روی اربعین را نمی‌توان بین جهانیان کتمان کرد

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ضریب نفوذ پیاده‌روی اربعین را نمی‌توان بین جهانیان کتمان کرد، وظیفه عالمان و دانشگاهیان این است که پدیده اربعین را از جهات مختلف مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در همایش علمی بین‌المللی اربعین که صبح امروز دوشنبه هشتم مهرماه 98 در کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: امروز آموزه علمی تحت عنوان «حب الحسین یجمعنا» را در عمل شاهد هستیم و اجتماعی را مشاهده می‌کنیم که برگرفته از این آموزه سالار شهیدان است.

وی ادامه داد: طبیعتاً با اجتماع و پیاده‌روی بزرگ اربعین مواجه هستیم که تنها در جمع شدن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه از مفاد و ارزش والایی برخوردار است. کارشناسان و خادمان مسلمان از حیث علمی، وظایف مختلفی در این مراسم دارند، همایش علمی بین‌المللی اربعین مانند قاب و آیینه‌ای است که تمام آموزه‌ها و عقایدی که بر مبنای هویت تببین می‌شود را منعکس و به ظهور می‌رساند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: رخدادها و رویدادهای دیگر در یک روز خلاصه می‌شوند؛ در ایام اربعین و در ۱۰ روز شاهد حرکتی زنده و بالنده هستیم‌. ضریب نفوذ این حرکت را نمی‌توان بین جهانیان کتمان کرد، وظیفه عالمان و دانشگاهیان این است که پدیده اربعین را از جهات مختلف مورد مطالعه قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه عالمانه نسبت به شئون اربعین از جنبه‌های مختلف اجتماعی و نگاه سیاستی و مدیریتی به اربعین از جمله موارد مهمی بود که با کمک دستاوردهای عالمان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028967

وب گردی

وب گردی