اولین کافه گالری در پهنه فرهنگ و هنر رودکی افتتاح شد

اولین کافه گالری هنر به‌عنوان پاتوق ادبی و هنری در همسایگی تالار وحدت واقع در محدوده پهنه فرهنگی رودکی منطقه 11 تهران به نام کافه گالری رودکی افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اولین کافه کافه گالری هنر با مدیریت محمد سلطانی‌فر به‌عنوان پاتوق ادبی و هنری در همسایگی تالار وحدت واقع در محدوده پهنه فرهنگی رودکی به نام کافه گالری رودکی با حضور محمد سلطانی‌فر، علی جنتی (وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی)،مدیران شهری شهرداری منطقه11 و جمعی از اهالی هنر و رسانه افتتاح شد.

همزمان با افتتاح کافه گالری رودکی در پهنه فرهنگی رودکی که بزرگترین پروژه فرهنگی و هنری پایتخت است، در بخش گالری این کافه از آثار اللهیار خوشبختی که از نقاشان و خوشنویسان بنام کشور است رونمایی شد .

علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه این کافه گالری عنوان کرد: اهمیت به بخش خصوصی در پذیرش مسئولیت های هنری می تواند نتیجه خوبی برای فرهنگ و هنر ایرانی داشته باشد که خوشبختانه یکی از نتایج خوب آن را می توان در افتتاح کافه گالری رودکی مشاهده کرد .

جنتی با حضور در اولین کافه گالری پهنه فرهنگی رودکی گفت: اولین نمایشگاه برگزار شده در این گالری مزین به آثار هنرمند خوش قریحه، آقای اللهیار خوشبختی و همسر هنرمندشان بود که عمدتا از آثار ارزشمند هنری و بدیع از خط و نقاشی زیبا و دلنشین بود که چشم و نظر هر بیننده ای را به خود جلب و مجذوب می کند.

او در بازدید از کافه گالری پهنه فرهنگی رودکی در همسایگی تالار وحدت با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ و هنر و توجه به آثار ارزشمند هنرمندان ایرانی توسط بخش خصوصی گفت: از خدمات هنرمندانی که آثارشان را در این گالری به نمایش گذاشتند تشکر می کنم چرا که خدمات شایانی در عرصه فرهنگ و هنر داشته اند.

جنتی در ادامه گفت امیدوارم با پیگیری و مساعدت شهرداری تهران هرچه سریعتر پروژه پیاده راه استاد شهریار به اتمام رسد تا شاهد حضور بیشتر اهالی فرهنگ و هنر در محدوده پهنه فرهنگی رودکی باشیم.

وی افزود: پهنه فرهنگی رودکی محدوده مهمی برای احیای فرهنگ و هنر کشور است که امیدوارم به زودی با اتمام پروژه های عمرانی خیابان استاد شهریار و پهنه فرهنگی رودکی در این محدوده، برنامه های ویژه فرهنگی که توسط شهرداری تهران و منطقه11 از قبل تدوین شده است به مرحله اجرا برسد.

در ادامه مراسم افتتاحیه اولین کافه گالری پهنه فرهنگی رودکی که با حضور هنرمندان و اهالی رسانه همراه بود، توسط حضار از گالری و نمایشگاه آثار خط و نقاشی اللهیار خوشبختی و همسرش رونمایی شد .

در سالن طبقات بالایی مجموعه کافه گالری رودکی از نمایشگاه مجموعه عکس دانشجویی دانشجویان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028969

وب گردی

وب گردی