18‌درصد از بودجه واحد اردبیل به فعالیت‌‌‌‌های دانش‌‌‌‌‌بنیان اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در بودجه دانشگاه بخشی مربوط به هزینه‌های داخلی و بخشی از آن جنبه سرمایه گذاری دارد که ما 18‌درصد از بودجه را به فعالیت‌های توسعه‌ای؛ یعنی فعالیت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری اختصاص دادیم.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های واحد اردبیل برای توسعه آمایش سرزمینی استان گفت: برای تمام واحدهای استان اردبیل ماموریت‌های منطقه‌ای براساس نیازهای توسعه استان و شهرستان‌ها تعریف شده است. ماموریت‌هایی که بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است.

او ادامه داد: تلاش کردیم به عنوان یک دانشگاه مسئله‌‌گرا، نظام موضوعاتی که تعریف کردیم در قالب آمایش استانی باشد. به عبارتی در بحث پایان نامه‌ها، رساله‌ها، سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنیم در 5 موضوع در سطح استان باشد.

رسولی با بیان این که اولویت اول ما بحث گردشگری است افزود: گردشگری محور اصلی توسعه استان اردبیل به حساب می‌آید و توجه به این موضوع موجب نوآوری در این صنعت می‌شود. در صنعت گردشگری فراتر از رضایت مشتریان می‌اندیشیم و برای تقویت این فرهنگ استاندارد‌سازی گردشگری و صنایع وابسته به آن را مورد توجه قرار داده‌ایم.

او در ادامه گفت: نظام سلامت و کشاورزی دو اولویت بعدی واحد اردبیل است. در حوزه کشاورزی نیز تولید بذر و صنایع تبدیلی را در دستور کار داریم. سیستم بهره‌وری را تعریف کردیم که در این زمینه مرکز تحقیقات آب و مرکز تحقیقات انرژی را ایجاد کردیم و در این زمینه فعالیت می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در حوزه آی تی در بحث فناوری‌های خلاق و فرهنگی فعالیت داریم که صنایع خلاق و فرهنگی به دلیل نیازهای منطقه و پتانسیل دانشگاه انتخاب شده است.

رسولی تصریح کرد: منطقه پارس آباد مغان، شمال استان اردبیل واقع شده و یک منطقه زرخیز است که در چندین کشت و صنعت فعالیت داشته و تولید بذر و صنایع تبدیلی در این منطقه محوریت پیدا کرده است.

او اضافه کرد: در مشکین شهر و خلخال نیز صنایع تبدیلی و گردشگری تعریف شده و برای شهر اردبیل نیز نظام موضوعات گردشگری و سلامت محوریت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیازهای توسعه‌ای و اولویت‌های توسعه‌ای استان، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه را در نظر گرفتیم و این 5 حوزه را برای فعالیت های توسعه و تحول دانشگاه مد نظر قرار دادیم.

رسولی در پایان تاکید کرد: در بودجه دانشگاه بخشی مربوط به هزینه‌های داخلی و بخشی از آن جنبه سرمایه‌گذاری دارد که ما 18‌درصد از بودجه را به فعالیت‌های توسعه‌ای؛ یعنی فعالیت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری اختصاص دادیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028970

وب گردی

وب گردی