پنجمین جایزه جهانی اربعین میزبان آثار هنرمندان بیش از 20 کشور جهان

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری پنجمین دور جایزه جهانی اربعین با حضور پرشور هنرمندان بیش از 20 کشور جهان و نمایش 40 اثر برگزیده در این رویداد فراملی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با لطف خداوند متعال و به برکت خون پاک شهیدان کربلا، پنجمین دور جایزه جهانی اربعین با حضور پرشور هنرمندان بیش از 20 کشور جهان برگزار می‌شود. این جایزه مانند ادوار گذشته در سه حوزه فیلم، عکس و سفرنامه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژگی این مسابقه بین‌المللی بُعد مردمی آن است، یعنی صرفا آثار از هنرمندان متخصص دریافت نمی‌شود بلکه تمامی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که گام در این مسیر می‌نهند، آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

هاشمی تأکید کرد: جایزه جهانی اربعین که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنیان نهاده شده در نظر دارد، ضمن ارج نهادن و تقدیر از کسانی که در مستندنگاری این رویداد بی نظیر مشارکت کرده‌اند، با نگاه هنری به آثار دریافت شده از برترین‌های هر حوزه تقدیر کند.

هاشمی با اشاره به استقبال عاشقان حسینی در این دور از جایزه جهانی گفت: آثار این مسابقه بین‌المللی با عشق و اشک و دلدادگی پیروان نهضت عاشورا خلق میشود بنابر این چون از دل برمی آید لاجرم بر دل می‌نشیند. امسال استقبال مناسبی از این برنامه به عمل آمد به گونه‌ای که با رشد 300 درصدی آثار در حوزه بین‌الملل مواجه بودیم.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: عراق، پاکستان، افغانستان، ایتالیا، بوسنی و هرزه گوین، ترکیه، آذربایجان، هند، لبنان، عمان، سوریه، روسیه، آلمان و ... از جمله کشورهایی هستند که در این برنامه اثر هنری ارائه داده‌اند.

وی همچنین گفت: آثار دریافت شده توسط داوران معتبر در این سه حوزه بررسی و از هر بخش 5 اثر برای اهداء جوایز، تندیس و لوح تقدیر معرفی شدند.

هاشمی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین و تجلیل از برگزیدگان، ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه (9 مهرماه) با حضور مقامات سیاسی و فرهنگی کشورمان در محل حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: داوران بخش عکس این جایزه جهانی، 40 اثر را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کرده‌اند که در حاشیه این مراسم در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌‎شود.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرای خانم فاطمه عبادی، هنرمند برگزیده برنامه «عصر جدید» با موضوع «پیاده‌روی اربعین» و رونمایی از پوستر ششمین دور جایزه جهانی اربعین را از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم مطرح کرد.

وی در پایان سخنانش، تأکید کرد: جایزه جهانی اربعین در طی این چهار دوره، رفته رفته در بین مخاطبان بین‌المللی شناخته‌تر شده و جایگاه خود را یافته است. همچنین، طبق اظهارات و نظرات هیأت داوران، کیفیت هنری آثار دریافتی نیز این دوره پیشرفت قابل توجهی داشته است. از این رو، دبیرخانه ششمین دوره جایزه جهانی اربعین از این روز رسماً کار خود را برای پیاده‌روی در پیش رو شروع خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028978

وب گردی

وب گردی