برگزاری مسابقات قرائت و تفسیر قرآن کریم در واحد مبارکه ـ مجلسی

مسابقات قهرمانی قرائت و تفسیر قرآن کریم فدراسیون کونگ فو کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ـ مجلسی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مبارکه ـ مجلسی، مسابقات قهرمانی قرائت و تفسیر قرآن کریم با حضور 42 نفر از ورزشکاران کونگ فو کار قاری قرآن سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه ـ مجلسی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه شهر مبارکه در این مراسم گفت: مهمترین و پایه ای ترین آموزه های پیامبر اکرم (ص) که تمام معارف و سفارشات دین در آن قرار می گیرد، در حدیث شریف و متواتر ثقلین است که فرمودند«من در حالی شما را ترک می کنم که دو چیز گرانبها در میان شما به یادگار می گذارم یکی قرآن و دیگری اهل بیتم و این دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر».

وی افزود: مفهوم این حدیث شریف این است که مسلمین برای ادامه راه و گمراه نشدن تمسک به این دو میراث پیامبر را باید همزمان با هم داشته باشند و این دو هرگز از هم جدا نمی شوند و جدایی آنها از هم قابل تصور نیست و اگر شما در زندگی ائمه معصومین نگاه کنید حتی یک مورد رفتار، گفتار، عمل و کرداری که در تضاد با قرآن باشد نمی توانید بیابید.

جعفر قدرتی نایب رئیس فدارسیون کونگ فو کشور همچنین در این مراسم گفت: این فدراسیون جزو 5 فدراسیون اول کشور از مجموع 52 فدراسیون در برگزاری محافل و مسابقات قرآنی است و به جرأت می توان گفت که قرار گرفتن قرآن در کنار ورزش به تعالی بیشتر روح و جسم افراد به طور همزمان کمک می کند.

مراسم با قرائت قرآن شرکت کنندگان در مسابقات ادامه یافت و در پایان به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028982

وب گردی

وب گردی