اولویت گروه‌های جهادی، آموزش پیشگیری از بیماری در مناطق محروم باشد

مسئول کارگروه سلامت مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان فعال در گروه‌های جهادی اصولا درمان‌محور هستند؛ در صورتی که باید رویکرد پیشگیری و تغییر سبک زندگی توسط جهادگران به افراد مناطق محروم آموزش داده شود.

محدثه پرنیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتشار کتاب اندوخته سلامت گفت: این کتاب حاصل تجربیات گروه‌های درمانی دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی فعال در عرصه جهادی و نظرهای کارشناسان و استادان رشته‌های پزشکی است.

وی با بیان اینکه کتاب اندوخته سلامت با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و گروه جهادی منتظران مصلح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهیه شده است، گفت: کتاب نام برده شده در فصل‌های آموزش مسائل بهداشتی، غربالگری‌های دندان‌پزشکی، پزشکی، مامایی و پیگیری درمان و سلامت تنظیم و تدوین شده است.

مسئول کارگروه سلامت مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج دانشجویی درباره اهداف کتاب اندوخته سلامت گفت: مسئولان برگزاری اردوهای جهادی و دانشجویانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با مطالعه این جزوات با نقش و کاربرد رشته‌ای که تحصیل می‌کنند در فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهرهای بزرگ آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: کتاب اندوخته سلامت شامل 10 جزوه تخصصی رشته‌های علوم پزشکی است که برای جمع‌آوری اطلاعات هر رشته با استادان و پزشک‌های آن رشته هم‌فکری شده‌ است؛ همچنین تجهیزات مرتبط با هر رشته پزشکی در این جزوات معرفی شده است.

پرنیار با اشاره به مخاطبان کتاب اندوخته سلامت بیان کرد: گروه‌های جهادی درمانی، دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و سایر افرادی که علاقه‌مند به حوزه پزشکی هستند با مطالعه این جزوات می‌توانند سود ببرند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه کتابی در حوزه مسائل جهادی و پزشکی تا کنون در کشور منتشر نشده است، گفت: کتاب اندوخته سلامت، کاربرد خانم و آقا ندارد؛ اما برای برخی از رشته‌ها مانند مامایی به صورت اختصاصی برای دانشجویان دختر به نگارش در‌آمده است.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی اصولا درمان‌محور هستند در صورتی که باید رویکرد پیشگیری و تغییر سبک زندگی توسط جهادگران به افراد مناطق محروم آموزش داده شود. کتاب اندوخته سلامت به دانشجویان جهادی کمک می‌کند تا مسائل پیشگیری را چگونه به مردم مناطق محروم آموزش دهند به این معنا که در مرحله نخست باید اقدامات پیشگیرانه برای مردم تبیین شود و در گام بعدی خدمات درمانی انجام گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028989

وب گردی

وب گردی